tisdag 31 januari 2012

Titta efter tecken

en fördel med att gå upp klockan 05.00 varje morgon....då är klockan 15.00 i Australien och chansen finns att Malin är inloggad.....
 och det var hon idag....så det började bra...dom ska åka vidare i morgon på nya ävnetyr.....
idag packade jag ner kamera och gammalt bröd i väskan innan jag gick till jobbet.....hoppades att vädret skulle bli så fint som igår....med det var det tyvärr inte....
 men änderna blir glada ändå....jätteglada och jättemånga.....
 och dom är ju inte diretkt snälla mot varann....
                  värsta påhoppen......
 så här såg det ut i skidbacken idag....kallt = mycket snö.....blir som ett snötäcke....härligt....
 när jag är ute och går ser jag olika tecken.....som detta ....på elljusspåret i höstas....kanske ska se upp för farliga djur.....
 detta tecken såg jag i svampskogen....glöm inte att ta upp älgsteken till svampsåsen ...... tänk vilken tur att man blir påmind.....idag på vägen hem såg jag detta tecken.....
 undrar hur man ska tolka det.....kanske: visar den riktningen hemåt.....eller....talar om att den krymper när det är kallt...eller.....skynda dej hem......????? ......ja, hem kom jag och jag skyndade mej  .......
 gjorde färdigt dessa små tossor ikväll....dom ser så stora ut ....men jag hoppas att dom passar .....
 en liten Nelly på 1,5 år cirka....ska överlämna dom till mormor imorgon......
halv 8 hos mej satt jag i telefonen och pratade med Mia.....men tjugo i 8 såg det ut så här....har längtat efter att pärla....så ikväll började jag på en tavla som ska ges bort på lördag.....

5 kommentarer:

  1. Vad fina de blev med tofsarna på! Du är så duktig och pysslig...Var mysigt att avsluta en måndag hos er igen! Kram F

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blir glad, nostalisk ja lite av varje att läsa din blogg Tesa:)) fortsätt...... kram Lotta(morgonpigg)Axelsson

      Radera
    2. Tack Lotta, nu blir jag lite röd om kinderna...kul att du tycker om det jag skriver och du tittat in här. Kram på dej!

      Radera
  2. God morgon.. blev lite nyfiken på vad "tecknet" betydde, fick du någon klarhet?Kram /H

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det betyder...pip pip pip.....konstigt! Måste vara censuren ;)

      Radera