torsdag 26 januari 2012

tappat hakan....

klockan 8.10 ca såg det ut så här mitt i byn....över sjön.....
 det gjordes snö i skidbacken.....och det har dom gjort i ett par dagar och nätter nu.... så gå in och kolla på www.dackestupet.com ....där får ni mer information om när det öppnas och tider och kostnader....
sen var det dags för lite D-vitaminer....jag har ju haft mina funderingar på hur man vet om det är nya rör eller inte...idag fick jag svar på mina funderingar....
 dom snurrar på lappen så den sitter upp och ner när rören inte är så nya längre....så smart....
jag somnade skönt ....och sov mest hela tiden....med det straffar sig medesamma....när man har dubbelhakor och solar solarium....ska man ligga och sträcka UPP hackan....och det är svårt när man sover.....och då blir det så här....
 ett stort streck mitt under hakorna....tur att jag ofta har en halsduk virad runt halsen.....
när jag var hemkommen från vilostunden ....var klockan strax innan nio....

så då tände jag i kakelugnen......
                                                 
  och gick ljusrundan och tände alla ljus....tog på mej raggsockorna.....och tänkte inte gå ut mer idag.....                          .
 i sällskap med Brobyggarna gjorde jag färdigt tavlan som vi ska ha här hemma.....
 det är det första våra besökare ser när dom kommer hem till oss.....
jag tog med mej jobbet hem idag också....så jag har även städat och plockat.....blev även att stryka....även då hade jag trevligt sällskap.....
http://youtu.be/HSS-Hl3TPtk
 lyssna och njut.....
 till kvällen blev det fåtöljen och Antikrundan....och här snackar vi ramar och krussiduller.......
så fina....och så billiga....bara mellan 30-40 000 kronor styck....tänk så snygga dom skulle vara vita....
Tack för att jag fått fnöla hela dagen idag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar