onsdag 11 januari 2012

idag har tankar snurrat

efter några samtal idag ....var det dags att skapa lite....tänkte på när man satt.....
 ute och skapade....längtar faktiskt lite till våren och sommaren....men jag tände.....
 i kakelugnen och gick en trappa upp.......
 fortsatte att lyssna på "Brobyggarna"....nu är det riktigt bra....första kapitelet jag lyssnade på handlade om Lars (han heter inte så men kommer inte ihåg....börjar på L iallafall).....han var upp på dom norska fjällen i världens orkan...och då hamnade mina tankar i........
 Österrike....där vi var  för 2 år sedan....och hade ett sånt här väder i en vecka.....
och då blev så här brun på ett par dagar.....

 och så här underbart var det i pistarna....då kom jag att tänka på att förra året såg det ut så här......
 efter 6 veckor i gips.....
 och det enda jag åkte den vintern var rullstol....(köksrenoveringen var i full gång)....nästa kapitel i boken handlade om Oskar...han var i sydarfika och blev jagade av kanibaler.....och då började jag tänka på mamma.......
 och när vi kokade kroppkakor....bara läs ordet igen....KROPPKAKOR......
 det var ett tag sedan.....

 tror att det är dags snart igen.....
tror jag får lyssna om dessa kapitel i morgon....nu ska jag gå och lägga mej....och nu kommer jag att tänka på.....

när vi var hos goa vänner och sov i deras husvagn........

6 kommentarer:

  1. Haha! Ja där får du nog verkligen lyssna om så som du har svävat runt ämnet :) märkligt att man kan fara runt i tankarna ibland så man inte ens minns hur man kom å tänka på det :) (man=jag ;) )

    SvaraRadera
  2. Alltid lika roligt och läsa din blogg :-)

    SvaraRadera
  3. Håller men föregående takare helt och fullt,nugår resten av dagen som en dans....Kram (H)

    SvaraRadera
  4. Man tackar....och jag blir lika nyfiken varje gång det inte står ett namn....Ha en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kom på nu...att det var nog du Bettan som glömde skriva ditt namn och skrev till det senare....
      Förresten Bettan...kolla upp när ni har en ledig helg...ringer snart till er...tänkte ni skulle komma hit snart!

      Radera