söndag 15 januari 2012

Trevlig helg.....

igår började Sigge och jag dagen med att ........
 åka till Vetlanda och handla lite....på vägen dit åker man förbi ett hus som skulle passa oss perfekt.....

 när vi kom hem märkte vi att vi glömt att köpa grädde....så vad passade bättre i detta väder än en promenad till affären och gå sjövägen hem......
 solen strålade så fint över sjön.....

 vi hade med oss lite lunch....grillade revben...fralla...cider och öl......här är matbordet dukat.....
 det blåste lite kallt....men så härligt det var......
 plockade utslaget vide på hemvägen......
 sen var det dags att börja med maten till kvällens trevligheter......kan nu gissa vad vi bjöd på när ni ser ingridienserna???.....typiskt 80-tal tycker jag....svaret kommer sist i inlägget......
kvällens matbord....och där tillbringades många trevliga timmar även denna kväll.....

dagen har tillbringats mestadels sittandes här......
                           eller här....skönt med lite slappdag ibland..... 
                Vi bjöd våra vänner på Flygnade Jakob.....men det hade ni säker kommit på

8 kommentarer:

  1. Åhh, kan inte du adoptera mig, ni verkar ha det såå mysigt jämt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror nog ni har det mysigt också!
      Man får ta vara på det lilla;)

      Radera
  2. Kanonfina bilder! Ser att ni valt och ramat in fotona på er familj från i somras, vilka blev det? Ser så härligt ut där dom hänger på väggen!
    Kram Gisela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får ta ett kort på korten så du får se dom....
      I morgon skickar jag paket till Susanne och där i ligger ett paket till dej!!! Kram

      Radera
  3. God morgon, vi tackar för god mat och trevligt sällskap. Glöm inte att Du ska komma till mig på onsdag kväll för att starta "vårt äventyr"!
    Kram/H

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur tror du att jag kan glömma att jag ska komma till dej....kommer nog strax efter 6 om det går bra! Kram så länge

      Radera
  4. Mmm, flygande Jacob - det gissade jag faktiskt! Gud vad det var spännande och nytt när det kom på åttiotalet!!! Frukt i maten liksom!

    Kram och tack för ett mysigt inlägg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trodde nog att du kundet se det....och lite roligt att det mode även i mat...du har väl sett reklamen från "Granngården"? Kramar

      Radera