fredag 27 januari 2012

Tack Lapplisa

blev glad i hjärtat när jag hittade dessa idag....
 så lite kan göra hela min dag....tack Lapplisa....
 klockan 11 var det dags för kaffegäster....fick en fin blomma.....och tiden bara sprang iväg.....tiden går fort när man har trevligt....
sen fyllde jag gubben igen....
 måste ju ha lite gott att bjuda på när det kommer besök i morgonkväll.....
och när jag ska handla till Änglapink tror jag aldrig att jag har florsocker hemma...så jag köper ett paket  för säkerhets skull......men det behöver jag inte göra på ett tag nu märkte jag....det gäller bara att komma ihåg det till nästa gång....
när Sigge och jag var och handlade blev Sigge helt plötsligt bakfull.....
 så det blev Sigges hembakade pizza ......en favorit för hela familjen.....men jag var inte bakfull utan....lekfull.....
så medans Sigge bakade så spelade jag musik för honom ..... han skulle gissa artist och titel.....kanske ett nytt underlag för ett TV-program...."Gissa rätt låt och ni får en mat-rätt".....
 nu blir det lite slötitt på "Da Vincikoden" ....och se om man känner igen sig.....
så här såg det ut när vi var där med Mia och Jocke i våras....vi såg inget lik eller albinos....bara en j-la massa turister....och så vi.....
 och naturligtvis Mona-Lisa....lite speciellt att ha sett henne (eller honom)....hon blev lite glad när vi kom....hon log lite åt oss i alla fall.....
ja....lite speciellt är det att ha varit där.....

3 kommentarer:

  1. Va gott det ska bli imorgon :-)

    SvaraRadera
  2. Jag har aldrig varit i Paris, men jag tycker om MonaLisa ändå. Vi såg också "Koden" på TV igår. Jag läste boken när den kom och gillade den, men sen läste jag två till och då storknade jag. Alla tre var exakt samma handling = urtrist tyckte jag.

    Ja ja, ha en skön helg kära du! Kram!!!

    SvaraRadera