tisdag 3 januari 2012

vardagens vardag....

så fort man kommer in i rullarna igen....upp 5.10......på jobbet 5.55.....och hemma igen 9.45 ca.....
så fort var det över....direkt efter jbbet åkte jag till vår  fina blomsteraffären www.floraverkstan.se  och köpte en orkidee....som vi har gett Britta ikväll som fyller 77 år idag.....gjorde även ett fynd där....
 dessa fina bokstäver....ska nog använda bokstäverna året runt....dom ska stå över min säng i olika kombinationer.... t ex    GUD..... GOD....såna fina ord som beskriver just mej.....
 dagarna innan jul kände jag mej mycket stressad....hade inte alls gjort allt jag tänkt....och har aldrig pyntat så lite.....men det blev jul iallafall....som alla säger.....och idag när jag plockade undan pyntet.....var jag lite glad att jag inte pyntat mera.....så det gick snabbt och smidigt....
denna Nisse fick jag av mamma.....och den kommer att få stå framme året runt....han har sällskap av 3 andra Nissar som står framme och vaktar oss hela året...... en anna som fått göra mej sällskap idag är....
denna bok...."Brobyggarna"....tänk vad man hinner göra mycket under tiden man lyssar....idag har temat varit tvätt.....stryka...byta lakan....tvätta.....vika.....men ingen läser som Helge.....känns som det där med jul är över nu och jag inte kommer att skriva mer om det ....så här kommer det bilder på mina julkort jag gjorde ......men tyvärr fick inte alla sådana.....
klippa....klistra...sy.....knyta.....klippa.....och va roligt det är......
 och så här blev slutreultatet.......
 olika snapsvisor....med julteman....



 och en liten hälsning från oss.....
det blev några stycken....faktiskt 28 stycken....kunde ha gjort fler....men det kommer ju fler jular.....

2 kommentarer:

  1. Tjena tjejen, verkar som ett toppenjobb, du har ju hela dagen att göra vad Du vill...Ser fram emot att plocka undan julen, får inte förrän efter trettonhelgen, men på lördag eller så åker allt upp på vinden igen.Ha en trevlig helg, vi drar till Fagerhult. Puss & Kram /Gunnel

    SvaraRadera
  2. Hallå Gunnel....som jag sa till dej, jag har saknat dina kommentarer här...men nu förstår jag varför du inte varit här....
    Hälsa till Fagerhultarna....vi ska dra till en ö i helgen...men inte till eran dansande ö;)
    Puss och kram

    SvaraRadera