torsdag 5 januari 2012

en toffel.....

nu är julen slut slut slut.....
 dukarna är bortstädade ....bara granen kvar.....men den barrar inte så den får stå ett par dagar till.....(det är en plastgran)
 men nu får jag äntligen ta fram lite loppisfynd....fina dukar...och även änglastaken....

 en ljuvlig djup mattallrik har fått bli en ......passionerad .....frukskål......
 och tar man bort lite röda kulor och lägger dit lite änglar och rosor...så blir det en helt ny skapelse......

 även denna ljuva ljusstake är ett loppisfynd.....





när vi åkte hem från Stockholm i mellandagaran ....stickade jag hela vägen....så mitt garn tog slut.....
 så till skidorna och Sportkrönikor ........har jag börjat virka mormorsrutor igen.....
 det blir mågna trådar att fästa....men festa är ju alltid roligt......men nu har jag kommit på vad jag ska göra med mina rutor......
tofflor....här är mitt mönster jag ritade av...har faktistkt gjort en ikväll....men den blev som mönstret....inte helt korrekt....återkommer .......nu ska det packas lite...ska till havet i morgon...härligt.....

4 kommentarer:

  1. Tesa, jag vet att min kompis hade en tröja som var gjord av mormorsrutor när vi var små. Tror du att du skulle kunna få ihop en till Stina. Tror det skulle passa henne till våren, våran lilla "Storm Stina"? Fundera på det så kan vi väl höras. Kram Fikan

    SvaraRadera
  2. Min mormor stickade världens skönaste tofflor, som hon kallade "lafsor". Jag önskar att jag hade tålamod med sånt... Kram!

    SvaraRadera
  3. Fikan, om du fixar garn och mönster kan jag kanske fixa resten....hur har det gått med din stickning har jag tänkt på men glömt och fråga?!

    Erika: Jag är tvungen att ha nått för händerna när jag sitter framför tv:n....

    SvaraRadera