onsdag 1 februari 2012

kanvarabrahögar

idag när jag kom hem .....hade jag  besök i huset....
k
 våra "spottar" under köksskåpen kom på plats.....
 och lite annat smått och gott.....
så snart kan vi ha mysbelysning även i köket.....

budbilen kom med lite material....och då blev det naturligtvis fika för alla.....när det jobbades i köket fortsatte.....
 satte jag mej med mina pärlor och gjorde en platta....men samvetet gnagade i mej...har länge tänkt röjja ur min garderob....och nu......
 var det dags...äntligen....vi i den har familjen (eller en del i alla fall) brukar säga att man ska spara lite kläder....för det kan vara bra att ha när man ska.....
 måla....och det är ju helt rätt....så min klädersomkanvarabraattnärmanskamålahög blev rätt hög....
men det har tillkommit en annan hög...som jag aldrig haft förrut...
 klädersomkanvarabraatthanärmanskaträna....hängde ni med där....om ni inte gjorde det gör det inget för jag kommer kanske aldrig att vara och plocka i den högen.....
idag på posten fick jag den kallelse....till mammografi....i måndags ska jag vara där....men det kanske är som min pappa sa när han fick ombeskitning på bilen "Bilen var så jävla fin så dom vill se den igen"!!  Kanske det är så med mej också...att jag ska på ombesiktning....men den här gången ska dom röntga  min bilringar!

9 kommentarer:

  1. Tack för fikat! Lika gott som vanligt ;) kram MammaMia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för titten! Kram
      Vi fick ju ett datum bokat också! Kram

      Radera
  2. Mammografi ger vuxenpoäng! Och tänk vilken tur att det finns! Jag känner två som gått bort unga i bröstcancer! Och glöm inte att det inte heter bilringar - "volanger! är ett bättre ord på våra kärlekshandtag! Kramar i stora lass!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det kanon med mammografit, verkligen.
      "Volanger"....så fint...men passar nog inte in riktigt än...men snart hoppas jag! Kramar

      Radera
  3. Jag blir inspirerad, nu ska jag ta tag i min garderob!! Jag är en sån hamster.. varje gång jag röjer står jag med det jag rensar bort och tänker, varför har jag sparat den?? Men ibland kan faktiskt varabraatthahögar vara bra att ha!
    Mammografi, shit det känns rätt ordentligt när man trycks in i apparaten eller hur! Hoppas du får en ny tid snart, i TID denna gång!
    När jag ser dina kort hemifrån er blir jag varm i hjärtat och tänker på hur mysigt vi hade det i somras och på din och Sigges gästvänlighet!

    Kram Gisela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man får passa på att rensa garderoben när man är på slänghumör ;) Men du har ju såå fina kläder, och jag såg att Susanne skulle få in kanonfina i sin "byrå"...då tänkte jag att det var din stil!!
      Det roliga med mammografikallelsen är att datum har redan varit och jag var måndags och gjorde rönten...men heller en kallelse för mycket än ignen alls!
      Ja det var mysigt när ni var här, ni får komma snart igen!! Kramar

      Radera
  4. God morgon! vilka långa ord du kan,jag kan ett annat nyköptaklädersomaldrignågonsingkommerattanvändas, tur om Du inte har sådana. Vilken mysig hälsning från döttrarna! Ha en bra dag! Kram Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jagkanjättelångaord....kanske en ide till ett nytt spel....då kan vi bestämma reglerna, men karlarna fuskar ju ändå!
      Ja, så söta dom är våra döttrar...och lite lika är dom tycker jag!
      Ha det bäst...Kramar

      Radera
  5. Haha:) jag gjorde mina garderober för nån vecka sen och då...slängdejagensäckmedklädersomjagtroddejagskullehaftiminstfemår....slå det ordet om ni kan... Lotta A. skickar med en hälsning till Gunnel(som jag tro är fd Ahlgren)

    SvaraRadera