torsdag 19 januari 2012

årets första.....

efter jobb....städ....tvätt....och plock....började förbereda för årets första stickmöte....
 passade på att baka en sockerkaka...när middagen stod och puttrade på spisen.....
 lika spännand varje gång ...om man smörjt (smörjat) formen ordentligt....tada....det hade jag....
 det bästa med att baka är kaksmeten....
 sen var det mycket på gång....fram med förlägningssladden....visp kaffe...våffeljärn....micro...
 glömde tyvärr ta kort på högen med dom nygräddade våfflorna...men det blev en kvar....själv har jag gått 3 mil och ätit två äpplen...så jag hoppade våfflorna.....
 sen var det dags att arbeta igen....för vissa.....man kan göra två saker samtidigt.....
de bidde en toffel.....och trevligt sällskap.... ps. jag bara skojade (H) jag åt våfflor ;)

4 kommentarer:

  1. Fan, jag som är hungrig. Det blev inte bättre nu efter dina smarriga bilder kan jag säga ;)
    Å jag som hann fundera på vad du hade gett för nyårslöften som gått tre mil å äter äpple å skippar våfflor :P
    Kram kram!

    SvaraRadera
  2. Vilken jättesöt assiette våfflan ligger på! Ser ur som ett loppisfynd, men den kanske är arvegods? Kram och ha en fin fredagkväll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Loppisfynd....har blivit lite tokig i porslin...så jag har bytt ut mycket här hemma nu!
      Tack detsamma...Kram

      Radera
  3. Ååhh va gott med våfflor! Extra gott när det serveras på så fina fat.
    Såå glad jag är för tavlan, tusen TACK! Den ska jag hänga vid min säng, där blir den perfekt. Där ska det hänga foton på mina ungar!
    Kram o ha det så gott, hälsa S!
    Kram Gisela

    SvaraRadera