måndag 30 januari 2012

fyndkassar

när dagsverket var gjort...och solen lyste på en klarblå himmel.....började dagens tripp med en.....

tavelleverans....
där blev det goda mackor och trevligt sällskap...och många leksaker att titta på...
sen var det dags för nästa träff....
det var ingen höjdare....men
 det är himla bra att det finns....mammografi....
och jag rekommenderar att ni sprider ut att ni ska dit...för jag sprang på två damer härifrån...
 körde förbi huset som jag bodde i många år när jag var lite....när jag var på väg till faster....
 hon broderar så fint....och titta vilken fin sax ...som en trana...den större duken fick jag.....
 jag fick även fika....och vilka kakor hon bakar....dessa ska jag göra snart.....
 hann ju med en loppis naturligtvis när jag var i "stan"....denna termometer är väl inte så himla fin....
 men ta bort tempen....och ha den liggandes.....och
 skriv något fint istället....så blir den ljuvlig med alla blommor.....
 hittade även dessa fina handvävda handdukar....ska leta bland mina spetsar och sy ihop fyra stycken...kommer bilder längre fram .....
 ja.....så  var den kassen upppackad med fynd.....det blev fler kassar med fynd....
för ikväll kom www.middagmedmera.se .....så nu blir det roligt att laga mat igen.....
Tack för det!

2 kommentarer:

  1. God morgon bruden..helt fantastiskt ljuvvvv....
    Vad Du hinner med mycket på en dag. Jag virkade 20 varv till i går kväll, planerar att bli klar innan året är slut, men lovar inget. Ha en bra dag ! Kram /H

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va duktig du är då....20 varv, då är det ju nästan färdigt...Såg Ronja idag, hon hade varit ute och sprungit...duktig tjej även hon! kramar

      Radera