söndag 29 januari 2012

Träd och stammar.....

i lördags morse var det min tur att va bakfull....
 så jag bakade speciellt till Ekfrun.... hon blev glad ....och dom andra också.....

 så här glad blev kålhuvudet....när jag tog fram kniven....
men salladen var god....

 jag var inte bara bakfull....utan även förvantansfull.....det skulle ju komma både träd och stammar....det är bra virke i folket som bor i mina hemtrakter....och det var full rulle från början...
5-kamp....med en del överraskande resultat....blev lite skakigt där en stund....
vi avslutade tävlandet med en fotbollsmatsch.....där blev det tvåsiffrigt......Tack för en trevlig kväll!
 började dagen i dag med skypekontakt med andra sidan jorden....där regnar det ofta och mycket....men här var solen framme....så vi tog en skön promenad.....
jag vet inte hur många som läser den här bloggen som inte är ifrån byn....(jag har många läsare, men det är bara några som ger sig till känna)....men jag vill visa er som inte är här ifrån hur fint sjön ligger här....mitt i byn......
 här är våran Ica affär....och den ligger någorlunda centralt...om man kan kalla något centralt i denna lilla by.....men i alla fall.....sen vänder jag bara om mej ........
 och tar denna bild över sjön.....syns kanske inte jättebra....men fint är det.....
 har börjat vikra tofflor till barn...
lite tunnare garn...men annars lika många varv och rutor.....

 och så här blev den...lite pilligare att sy ihop den....den mäter 14 cm under foten...så den är inte så stor som den ser ut här......
ni får jämföra med dom som är lagom till mej....
ett par tofsar på dom små blir dom nog kanonfina....
vad tycker du "mormor K"??

8 kommentarer:

  1. Sååååå fina är båda klara? Jag e ledig Måndag,tisdag så kanske kan skicka dom på posten till lilla skruttan....Kram vi höres.(Kanske en fika när du går hem från jobbet)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst blev dom fina, tyvärr är det bara en som är klar, men kanske jag hinner den andra färdig ikväll...Idag ska jag iväg efter jobbet, men kanske i morgon...jag sms:ar dej ikväll..Ha en bra dag...Kram

      Radera
  2. Var har du hittad mönsterbeskrivningen på stickade toffllorna? Jag är kass på att sticka men har en kusin som kan allt i den vägen. Något tips om var man kan leta mönster? Kram!

    SvaraRadera
  3. Tofflorna är virkade Erika.
    Jag söker bara under bilder och skriver virkade tofflor, och det brukar komma upp massor. Försökk, om det inte funkar hör av dej igen....Kram

    SvaraRadera
  4. Jag beundrar din påhittighet. Trologtvis har du fått den av mig, för jag har ingen kvar. Kram/mor

    SvaraRadera
  5. God morgon jaha, då är det måndag igen, och den har fått en bra början, tack vare dig, min vän, Kram /H

    SvaraRadera
  6. Tänk ...nästa måndag är det dags för date igen...Kramar

    SvaraRadera