onsdag 16 november 2011

vet vad jag ska göra i morgon.....

idag var det kallt.....inne blev det vanliga....tända kakel och ljusrundan....
 och ute var det så här kallt....men solen strålade....jag tittade på min lista vad som skulle göras ....och på den stod det att ljusskåpet skulle städas.....så jag gick dit...och öppnade det.....
 men stängde det igen...inte alls motiverad.....ska göra det i morgon.....jag visste vad jag ville göra.....
 klipp och klistra.....å så roligt det är.....nu för tiden är det ju vanligt att man ger upplevelser eller presentkort eller likande......
 då kanske man inte har något paket direkt....men då kan man göra ett kort...och lyfta på magen.....
 och där står det vad man får för något....detta rim är bara påhittat....så ingen tror att jag ske ge bort det.....
 här är något av dagen skörd......hör av er om ni behöver några....har ett litet lager.....

 det här med levande växter har aldrig varit min grej...har alltid bara haft växter i plast eller tyg....det rann alltid över vatten och j-lades när jag skulle vattna....men sen vi gjorde om i köket och i vardsrummet har jag ändrat mej....nu tar jag alla blommor till köksbänken och vattnar dom under kranen....då kan det rinna över hur mycket som helst....och det är väldigt smidigt att passa på att damma av fönsterbrädorna när dom är nästan tomma.....och jag har även lyckats med något jag aldrig gjort förrut.....
 jag har lyckats få en orikdeé att knoppas igen....jag fick den i vinter/våras när jag var hemma med brutet ben av Mari och Kerstin....och jag har klarat den......
ikväll var vi äntligen iväg och köpte nya färgpatroner till skrivaren....har fått en beställning på en pärltavla...och har inte kunnat skriva ut mönstret.....så i morgon ska jag pärla....men skulle ju städa ljusskåpet.... ja, vi får väl se hur det blir......

5 kommentarer:

  1. Ja du är då inte dålig på att hitta på pyssel :)
    men här i adressfältet är det ett vanligt - testa och trycka på din länk där du skrivit får du se :) jag blir inte klok på det här nätet :P
    Ha en bra dag imorgon, varesig detblir pärlor eller ljusstäd :)

    SvaraRadera
  2. Jag blir så grymt imponerad av dig, du gör så himla fina saker! Blir tom lite inspirerad, kanske jag börjar pyssla jag med snart! Hmm, eller kanske inte, jag är ju född utan tålamod.. :))Tur man kan köpa av dig!
    Kram Gisela

    SvaraRadera
  3. Tack Gisela...men klippa och klistra det kan du också...du överraskade ju dej själv förra året...favorit i repris i år kanske ;)
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Hej! Vad avundsjuk jag blir på att du har kakelugn! Bor du i hus? På landet eller i stan? Nyfiken...

    Jättesöt snögubbe! Den idén lånar jag nog av dig. Man kan ju göra en gran också, eller hur? Vad kul att få inspiration av det du gör! Tack och ha en fin dag!

    SvaraRadera
  5. Hej Erika!
    Ja, vi bor i hus och kakelugnen är guld värd. Vi bor i mörkaste Småland i ett litet samhälle på knappt 3ooo invånare som heter Virserum.
    Klart du får låna "min" idé, kanske skulle funka med en tomte ockås, och öppna säcken;)
    Therese

    SvaraRadera