fredag 4 november 2011

lugnet före stormen....

dagen har gått i lugnt tempo.......blev en lite promenad.....
 är det detta som kallas nypressad nyponsoppa.....
  packat ner lite av det som vi ska med oss till spökfesten.....
 tagit fram skelettet från garderoben...och där fanns det lite smått och gott...undrar hur allt har hamnat här.....
 spökfesten är knytkalas...och vi ska bjuda på ....Spökbajs med slemmigt trollsnor och torkade snorkråkor  till kaffet....läter väl äckligt gott....
idag till middag blev det grillat...alltid lika gott.......sen blev det fåtöljerna.....
 Sigge läser den absolut (ursäkta) sämsta bok jag någonsin läst....och så är så många som tycker den är jättebra.... Allan kan bli 200 år ..... jag ska aldrig läsa en bok om honom igen....
 jag har broderat min duk färdigt....nästan....fattas grönt garn till ca 20 stygn....nästan lika roligt som Allan.....och jag vet har jag har mer grönt garn kvar....men som vanligt vet jag inte vart lagt jag det.....men det kommer säker fram som det mesta jag lägger så jag ska veta var det är....
så ikväll har vi laddat....för i morgon "händer" det .......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar