torsdag 17 november 2011

pärla.....

skulle skåpet städas idag eller inte...

 men jag tog tag i det medesamma...mycke grejer är det...men fint blev det.....

 när botten var nådd....i tvättkorgen.....och stryktvätten stryken....och papper...glas....plast...och tidningar var på återvinningsstationen.......och lite annat plock var gjort......gick jag och satte mej och började pärla....
 när middagen var avklarad...tog Sigge och en promenad ner till byn....förnyade lotto och handlade....
 och det finns visste en del att göra här....massor av missionsauktioner.....hocley.....konstutställning....
när jag kom hem gjorde jag färdigt den första av 6 plattor....fortsättning följer i morgon....

5 kommentarer:

  1. Vem sak det bli tro..???

    SvaraRadera
  2. Städa skåp får mig att känna mig så präktig. Min lista är så lång just nu att jag inte ens orkar titta på den. Jag skruvar nog ur propparna till jul så att det blir dämpad belysning. Nån storstädning lär jag inte hinna med så mycket som jag jobbar och pluggar... Spännande med ditt pärlprojekt!

    SvaraRadera
  3. Tyvärr är det lite orättvist ibland...jag är hemma och är arbetslös...och har hur mycket tid som helst...så kommer gubben hem och är helt slut efter jobbet...kunde dela lite på det.
    Precis som du jobbar och pluggar....
    och du Erika....jul blir det i alla fall lovar jag!

    SvaraRadera
  4. Jättekul blogg du har!
    Problemet är bara att du gjort mig sååå pysselsugen. Och så får det bli lite loppis oxå tror jag.
    Kram Jessica

    SvaraRadera
  5. Tack Jessica!
    Låter bra att du börjar blir sugen på både pyssel och loppas ;)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera