torsdag 24 november 2011

ser rött....

nu är det adventpyssel som gäller.....och mycket loppisfynd har kommit till nytta.....
 skålen och ljushållarna är fynd....med mossa och hyacint så får det mogna vart den ska stå.....
 lite andra arragnermang jag har gjort.....jag är fortfarande för det röda när det gäller jul....
 idag fick korgen följa med och lufta sig lite....plocka lite gransris och grankottar.....
och lite snöre upptill i riset och ett rött band....så blir det lite grandoft inne.....

 bytte ut lite ljusdekortaioner....och så blev det en adventsljusstake...
 så nu är matbordet adventsfint.....med ett loppisfynd som duk.....
 ljusstaken är ett fynd...och den söta brickan har jag fått av Roger och Lilian......
lite frukt på....och det kikar fram små söta figurer undan för undan.....ja nu är det bara att allt får sin plats....

7 kommentarer:

  1. Va mysigt ni har det. Va duktig du är på inredning. Ha en skön kväll. Ingela

    SvaraRadera
  2. Tack Ingela!
    Önskar detsamma till dej!

    SvaraRadera
  3. Vilka fina blomster arrangemang du gör. Det blir nog ditt nya yrke. Blomsterbutiker behöver extra personal nu till jul :-)//Bettan

    SvaraRadera
  4. Ja, tänkte just detsamma, du skulle kunna jobba i blomster eller inredningsbutik! Har du funderat på det?
    Tack igen för paketet, ska bli så kul att ge bort och så fint här hemma med!! Kram Gisela

    SvaraRadera
  5. Nu överdriver ni mina damer ;)

    SvaraRadera
  6. Tror inte det Tesa, du är jätte duktig // Bettan

    SvaraRadera
  7. Visst är det härligt att plocka fram sina fina julsaker varje år!? Alla minnen som följer med dem. Jag blir lite vemodig när saker från min älskade mormor tas fram. Saknar henne än, efter tretton år utan henne. Fina saker gör du och mysigt verkar du ha det! Glad advent, bloggis!

    SvaraRadera