söndag 27 november 2011

när vi tänder ett ljus i advent......

lördagen började med att Sigge åkte till skidbacken....och jag tog fram min ......
 garnvinda och nystade en härva med julfint garn.....
 har fått en beställning på en fönsterremsa......länge sedan jag virkade i så tunnt garn...
nu är det andra paret raggisar utnötta....dom är väl andvända Catarina....så är det när man går hemma och nöter....
på kvällen var vi hos Gunnel och Christer.....som vanligt god mat och gott att dricka...och tiden bara rinner iväg......
 dagens väder ger ju ingen direkt adventkänsla....vi åkte iväg en snabbis på auktion....men kom hem tomhänta därifrån tyvärr....sen blev det julskyltning....men även det blev en snabbvisit ...men vi kom inte hem tomhänta....
 tog ett par lotter.....och vann detta söta tomtepar....och lite virkade hjärtan....såna virkade jag själv  för många år sen och har en hel hoper.....
 och nu är adventljuset i lilla köksfönstret tänt......och kakelugnen är varm.....
så nu blir det att sitta och virka och titta på TV:n.......

2 kommentarer:

  1. God morgon, vilka fina tomtar, tur att det blev något att ta med hem. Synd att du inte fick pigkikaren !!/Gunnel

    SvaraRadera
  2. Ja visst var tomtarna söta...
    Jag glömde ta med pengar till dej i lördags...men du får dom på torsdag!
    Ha en bra dag! Kram

    SvaraRadera