söndag 13 november 2011

loppis och fest

blev hämtad av och Bri....nej förlåt Mia och Hanna....mitt på dagen...det var dag för loppis igen....
 men idag var det ingen loppis som helst....utan julloppis......
 och vi var inte direkt ensamma .....självaste jultomten tog emot oss......
det var levande musik...glögg och pepparkakor.....
 och julsaker i massor.....
 och ännu en gång fick med oss lite saker hem.....och bara sånt som vi har nytt av.....sen var det bara hem och svida om....kom lite folk hit.....och vi drog vidare.....
till den årliga höstfesten....mycket dans och trevligt runt bordet.....
 så förmiddagen har tillbringats med mina manliga favoriter.....Jakob, Anders och Andre....är lite mysigt när det är skidor på helgmornarna.....
 gick även upp till en annan favorit....Helge....och sorterade bland mina garner.......
så nu ska jag leta reda på mönster till mormorsmönster .....
Gisela ville se hur det blev med mina hemmagjorda ljusdekortationer....och här är en modell....verkligen ingen bra bild....men men......

6 kommentarer:

  1. Vart hittar du alla loppisar? Jag vill oxå gå, älskar att lulla runt bland gamla saker :) Kram

    SvaraRadera
  2. Anette...det är samma som jag åker till...men på lördag är det julloppis i Stellans lada ...då månste du åka dit!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Stellans lada, är det den i Aby? Hade planerat att åka då, men så kom jag på att jag jobbar till 14.15 håller det på då tror du?
    Mitt minne är inte pålitligt, jag kanske har frågat förut men vilken loppis brukar du gå på? Eller du kanske vill behålla den för dig själv? ;) kramar

    SvaraRadera
  4. Jag älskar loppisar och, tro det eller ej - min man också. Han är värre än jag. Jag brukar få släpa hem honom. Han vill köpa alldeles för mycket...

    SvaraRadera
  5. Anette: Ja det är den i Aby! Vet inte hur länge dom håller öppter...annars har du ju Stegen i H-fred, finns en loppis på gågatan i H-fred oxå, den i lördags var i Emmaus!
    Erika: Visst är det kul med loppis, och roligt att även mannen är så intresserad. Det kan hända att min man följer med, mest för att vara snäll, men det blir på ett annat sätt om man är iväg några stycken som tycker det är lika skoj,för det tar ju en stund att gå igenom allt;)
    //Therese

    SvaraRadera
  6. Så fina ljusdekorationerna är! Dom kommer att sitta som en smäck på mina ljus:))
    Kram Gisela

    SvaraRadera