tisdag 15 november 2011

bingo bingo......

idag var jag pigg och vaken 5.30...... elda i kakelugnen och ljusrundan...sen va dä bare på att.....
 enligt listan var det ugnens tur...
så nu är det gjort för denna gång....




 efter ett  telefonsamatal....och fick verkligen prata med någon som var på rätt plats i livet...jätteduktig....blev det en tidig promenad till affären.....
 och vem kan motstå att stanna och ta kort över vår vackra sjö.....


så här fint var det i våran häck på framsidan när jag kom hem och det började töa lite.....
 på min promenad gick jag förbi Ingeborg och hämtade mina gjutna alster....ljusstakar.....
 hjärtan...rosor....och ett fat.....

 och när jag kom in blev det gjutning i gips......
och eftermiddagen tillbringas i leket....tror jag ska byta ut Helge snart mot lite julmusik.. när jag var ute och gick idag ringde mamma och frågade om jag ville följda med på......
 Bingo....och det ville jag naturligtvis.....tycker detta är ett otroligt fenomen....vet inte om jag har skrivit om det tidiagre...alla sina betsämde platser....
dutterpennorna är viktiga....det fanns inte blå duttpenna  ikväll att köpa...så jag hörde hur det beställdes från ett annat ställe som några skulle till i veckan.....det pratas och tjattras och jag tänker varje gång...att jag kommer aldrig kommer att höra vad han säger för nummer.....men så fort utroparen öppnar munnen blir det knäppt tyst i lokalen....och nåde den som säger något.....
 det enda som hörs av rasslet av kulorna som rullar i hjulet....detta är väl kult om något......
 och så här nära var jag att vinna....väntade och väntade....men icke.....och så fort någon har ropat bingo....så blir det ett himla prat och tjatter igen.....det jämförs hur många nummer man hade kvar till bingo....och vilka nummer det var.....
men jag lånar gärna mamma duttpennor och följer med fler gånger....för det är himla trevligt.....så jag rekommenderar det verkligen.....

5 kommentarer:

  1. God morgon! är faktiskt lite avundsjuk på dig som får vara hemma och bara göra det Du vill...passa på och njut, det kan komma andra tider. Kram /Gunnel

    SvaraRadera
  2. Och jag är avundssjuk på dej som har ett jobb...men jag försöker göra det bästa av det hela....och vissa dagar är bättre än andra!
    Kram till dej Gunnel
    Jag hör av mej när katalogen kommer...eller kanske innan!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Jag tänkte lite som Gunnel, men jag förstår givetvis att du hellre vill ha ett jobb. Men det är väl för det snart är halvlek för oss andra vi blir mer avundsjuka :)
    Otroligt vackra foton du tar! Lika fascinerad varje gång!
    Kramar!
    P.s när du skriver din bloggadress hos mig fungerar inte länken, tror att det beror på att du skriver _ istället för- :) D.s

    SvaraRadera
  4. PP.S Helt otroligt att du orkar vara uppe så länge (med tanke på när du bloggade) när du gick upp så tidigt! :) Jag skulle varit helt död! D.S

    SvaraRadera
  5. Kul att du tycker mina kort är fina. Är själv nöjd, men nu börjar jag förstå dom som vill ha olika objektiv, tyvärr....
    Man behöver inte sova så mycket när man inget gör om dagarna....det är det som är skillnaden..
    Kram till dej Anette!

    SvaraRadera