söndag 20 november 2011

lugn helg......

vaknade vid 5 i lördagsmorse och återgick till mina rester sen fredagskvällen.....
 jag har fyllt min gamla slöjdpåse med restgarner och börjat virka mormorsrutor....satt där tills det var dag att ge sig iväg till.....
 min syster Helene....där blev det fika och prat......
 hann med ett par loppisar också....när jag ändå var ute på vägarna.....
 och här är dagens fynd....jättefina skålar....och ljushållare jag tänkte ha på tallrikarna när jag dukar fint....ett kakfat som ska målas om och dekorerar....bild kommer senare....och en fin glasflaska att ha matoljor i....
 på vägen hem mötte jag beviset på att man kunde åka hem och.......
 pärla utan att ha dåligt samvete....har tillbringat den största delen av helgen mellan pärlorna....och
 denna plats.....ljusrundan har gåtts ofta och kakelugnen har slukat ved......
och här är restultatet på resterna .......

4 kommentarer:

  1. God måndag på dig, vilka fina "rutor" du gjort, vad ska de bli? Nu när jag ser ditt loppisbesök ångrar jag nästa att vi inte tog en tur dit i stället, men Växjö var helt ockey, för mycket folk bara. Tänkte äta Thai mat (igen)på sammarkand men det finns inte en stol att uppbringa..../Gunnel

    SvaraRadera
  2. Fina rutor. Jag önskar att jag hade tålamod med virkning och stickning men det är bara inte för mig. Jag tröttnar direkt. Synd, för jag skulle vilja ha en pläd med rutor i "rätt" färger hos mig.

    SvaraRadera
  3. Gunnel: Det är det svåra med restgarner, man vet inte vad det räcker till;) Ja, det där med loppisar är något speciellt;)

    Erika: Jag tycker det är en perfekt "syssla" när jag sitter vid TV:n, har en tendens att somna om jag inte har "något för händerna" ;)

    SvaraRadera
  4. Jag har funderat på en pläd med mormorsrutor i de färgerna. Gör du sånna? Å vad är isf priset? :) du får gärna svara i stängt meddelande på Facebook el ringa mig eller vad som om du inte vill diskutera pris här :)
    Du är då duktig, att du inte startar eget :) håller kurser i allt möjligt å så, jag skulle lätt gå! :) kramar!

    SvaraRadera