torsdag 3 november 2011

första paret ut.....

bara att konstatera att årets första .........
 par sockor är utnötta....tur att jag har några på lager......efter lite städ och plock....blev det en promenad....
 till ett favoritställe....men jag lämnade bara tillbaka ett par ljudböcker....och naturligtvis var min kamera  med mej....men man känner sig lite iaktagen när man stannar och tar kort.....

 men man ju inte motstå...
 och en fördel med att gå i byn är att man stöter på lite trevligt folk och pratar en stund......

 gick förbi ett ställe som jag vet har tagit kort  på tidigare....så här såg det ut idag...3 november....
och så här såg det ut.....13 september...... inte högsommar .....men grönt och fint......
 stannade till vid Krysset och inhandlade till "Ängalpink"....men till spökfesten på lördag får den heta "Trollslem".......
vi har slutfört ännu ett projekt ikväll....så här såg det ut i groventren....med proppskåpet det första man ser när mna kommer in.....
 så Sigge snickrade ihop ett skåp som jag målade......och så återanvände vi köksluckorna.....
 och det blev så här....perfekt...blev även lite plats för  annan förvaring också.....
även idag har jag pysslat mycket till spökfesten på lördag.....har börjat på en ny ljudbok idag....och den som läser är ....Helge....och boken är kanonbra även denna......

4 kommentarer:

  1. Jag känner igen gången du har fotat, vart är det nu igen?? Det ärså himla vackert inaturen, man bli glad. Men otroligt vilken skillnad det är på så kort tid!
    I vårt förra hus gjorde vi oxå en låda över proppskåpet, men jag tapetserade den i samma som fondväggen bredvid :) fast detta va jättefint! :)
    Kram och GoNatt!

    SvaraRadera
  2. Supersmart och mycket snyggare ;)
    (vi har också ett sånt där snyggt proppelände som jag ska ta tag i)...snart..."ska bara" ... ;=)

    kramar Eva-Lena

    SvaraRadera
  3. Klart du känner igen gången....den har du sett hur många gånger som helst Anette...
    När man kommer uppifrån Högliden och över vägen ner till naturreservatet....visst ja sa du nu ;)
    Ja proppskåpet blev helt ok...bättre än innan...
    Sov gott och kram //Therese

    SvaraRadera
  4. Tack Eva-Lena
    Vi har också pratat länge...och det gick ju inte på en dag...är ett par veckor mellan bilderna...;) Men känns bra när det är gjort!
    Kram //Therese

    SvaraRadera