fredag 11 november 2011

bra dag trots allt....

skulle idag har börjat med en promenad längst med sjön...men...ibland blir det inte som man tänkte sej...men får göra det bästa av situtaionen....och känslan sen igår fanns kvar...
 så jag fortsatte att scrappa....eller scrappa och scrappa....det är mer klippåklistra.....men det blev 4 såna här söta tomtenissar ...som jag ska ha som julklappsetiketter...vem som ska få dom rosa är ju svårt att förstå.....sen gick det av bara farten...

papper som jag gjort tidigare...hjärtan....bjällror...kanel..
 man tagar vad man haver.....

blev Inspieread av en ny bekant.... erikasfunderingar.blogspot.com .....och vad hade jag på lagret...jo ett block som behövde ett ansiktslyft.....
 så jag började med att klä på med ett snyggt papper....jag har mer än vad jag själv tror på lagret....
 och sy på lite pärlor på spets...och lite bokstäver....och klistra på....


 så blev så här....inte klart....men ska ha med och skirva in alla ideér  som kommer då och då.....
 och när skapandet knackar på....så plockar man fram mer och mer.....så nystädat är det inte längre....
 hittade även ett hjälpmedel ....nu när jag har problem att se dom små detlajerna.....titta vilken skillnad...  före....
efter.....ett jättestort förstorningsglas....som jag kan ha runt nacken....perfekt...hittade det häromdan när jag städade upp här i leket.....pappa fick det av oss för ett antal år sedan....fick även ett roligt telefonsamtal idag....lite att tänka på....men klart man nappar på det....

9 kommentarer:

  1. Låter bra // Bettan

    SvaraRadera
  2. Ideer har snurrat hela dagen...
    vi hörs av Bettan!

    SvaraRadera
  3. Hej! Vad fint blocket blev! Visst är det härligt när inspirationen rinner till och man får rota i sina pyssellådor och vara riktigt kreativ. Även julklappsetiketterna ser otroligt fina ut. Vi har i stort sett slutat att ge varandra julklappar i min familj - så vem sjutton ska jag göra etiketter till nu? Jag kanske kan göra och sälja dem via bloggen? Jag måste ju få pyssla - det är en mänsklig rättighet, eller hur? Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Hej och tack!
    Ja när Inspirera är här får man passa på. Det är också ett problem för mej, jag vill göra så mycket men vet inte vad man ska ha det till?!
    Men har fått en förfrågan om att ha en pysselkväll och det nappar man på så klart...men då kommer nästa undran...Vad vill dom göra?! Så nu snurrar ideérna i runt! Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  5. Du gör så mysiga saker!:) Nu vill jag också pyssla! Jag har ingenting med mig hit upp dock. Kanske får bli en promenad till Panduro idag...:)

    SvaraRadera
  6. Tack Emmy!
    Inte konstigt att du skriver just idag...jag skulle skicka och fråga hur det går med dina karriärer...både yrke och sången!! (typiskt att du alltid ska hinna före mej)
    Tycker du ska gå på loppisar och göra om saker och sälja....du kan sånt där!
    Ha det bäst...kramar

    SvaraRadera
  7. Fiiin blogg du har!!!! Hittade hit genom en kompis blogg. Kommer titta in fler gånger :). Kram!

    SvaraRadera
  8. Haha, kul! Telepati vet du.;)
    Det går bra, eller ja inte så mycket med sången för tillfället men jag har fått ett jobb. Så jag börjar jobba i slutet av november. Känns skönt!:)
    Ja det kanske vore nåt, men jag har kommit ifrån det där lite, tyvärr. Vi får se helt enkelt. :)
    Ha det fantastiskt bra så hörs vi!
    KRAAAM!

    SvaraRadera
  9. Tack Ulrica!
    Kul att du vill kika in igen och att du kommenterade.
    Ha det bra! Kram

    SvaraRadera