måndag 21 november 2011

städat bland tomtar och stakar.....

skulle inte skada med lite snö nu...hellre det än .......
 det här gråa vädret.....blev även en tur till biblioteket....för nu ska Helge och jag ha ett uppehåll....
 sista boken i denna seriern är "utläst".....var lovad att Läckberg skulle vara hemma...men tyvärr inte...så det blev Annika Östberg som följde med hem....ska bli intressant att höra hennes historia....
 sen var det sista punkten på min lista....julpyntet skulle rensas....här snackar vi överfullt.....
 och vad passar inte bättre än en knastrig LP-julskiva....den spelade vi när jag var liten.....
här är det lite pyssel som Malin och jag har gjort....för några år sedan.......
 förstår inte varför jag alltid vänder till när jag städar.....saker överallt......men välorganierat....ljusstakar för sig....tomtar för sig....pynt att hänga upp för sig.....
 och så ner i varsin fin kasse.....perfekt....men jag kan inte förstå att oavsett att jag har rensat ut en hel icakasse som jag ska skänka....och minst 20 ljusstakar har jag tagit åt sidan för att göra iordning......
 så är kartongen lika fyll ändå....ser det ut som....vad beror det på??
 har även pärlat färdigt...och nu är klisterarken på plats....och ligger nu i press.......
kvällen har jag tillbringat hos Lotta....skulle gå igenom lite papper....men jag tog med dom hem och ska kolla i morgon....vi fikade och tjuttrade lite istället....också något som borde göras oftare......

2 kommentarer:

  1. Gillar du att läsa deckare så kan jag rekommendera några som slår Läckberg med hästlängder. Nya boken från Kepler är riktigt spännande - Eldvittnet. Så spännande att jag bara läser den dagtid. Annars kan jag inte sova, haha!

    Jag har samma problem som du - överfyllda jullådor med "bra-att-ha-grejer" som jag tror att barnen kanske vill ha en gång. Ha en bra dag! Kram!

    SvaraRadera
  2. Ska kolla upp boken med en gång...har alltid trott att jag inte gillar deckare...men så började jag lyssna till "Tyskungen" av Läckberg...och insåg att det var helt ok!
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera