måndag 7 november 2011

njuta och gjuta.....

packade ner tomma chipsburkar....
 och tomma smörbyttor....och gick uppför backen....till Ingeborg.....vi skulle gjuta.....

 här förbereder vi formarna vi ska använda....och betongen blandas...hemlig blandning.....

 har är allt klart....ska stå i ett par dagar under plast....och även vattnas ett par gånger.....
har gjort ljusstakar....

 efter blev det fika....och en gosig katt hoppade upp i mitt knä....
 när jag gick hem såg jag dessa fina vissna blommor......
 har hittat hur man kan göra små filmer med mina bilder....man jag vet inte hur jag ska lägga upp dom här....men det kommer....
 så här många stygn var det som fattades av det gröna garnet....men jag har tagit en anna färg....får låtsas att jag är färgblind och gammal....så kanske det kan bli lite charmigt....efter ett visst antal år....
 nu gäller det bara att hitta en spets som räcker runt....för en spets runt halva är ju inte speciellt charmigt.....
och nu ska jag leta nya mönster....har en idé.....hos Ingeborg får man Inspiration.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar