fredag 11 november 2011

nytta och nöje......

dagen igår började med städning....hinner med mer än man tror....bara man kommer igång...så jag hann "pynta" lite också.....fick en så fin.....
 ljusstake av Malin och Sigge när jag fyllde år i somras.....
 och på posten fick jag bland annat dessa av Gisela...jag undrade först var dom var till......
 men det var ljusdekorationer....och så här gjorde jag.......
 och nu står  staken där den var tänkte hela tiden att den skulle stå......det tog lite tid.....
 på eftermiddagen packade jag min korg....med bara roligheter....och åkte till skogs för att scrapbooka....men Emelie Johanna och Millan......och sötaste Ellen....
 jag kom igång med lite hjärtan....som blev tomtenissar...och fortsatte med julklappsetiketter......
 vi var alla fullt sysselsatta.....så goda tacopajen fick vi inta i salen.....
 jag fick experthjälp med att limma mina etiketter......
 och en expert visade olika metoder man kan använda.......spisen var ett hjälpmedel....
så här fint kan det bli....dom här har Camilla Svahn gjort.....jag får nog börja tänka lite nytt...en mycket trevlig kväll....och en ny är inboka....med jultema.....

11 kommentarer:

  1. Hej! Oj vad roligt med en ny blogg att följa! Gisela nämnde din blogg för mig och så var du inne på min... och... ja, jag vill gärna lägga till din på min blogg också! Vilka fina ljusdekorationer!!! Vet du var Gisela köpt dem? Jag skulle gärna göra sådana också.

    Ha det fint!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Nej jag vet faktiskt inte vart Gisela har köpt ljusdekortationerna, tyvärr. Finns ju några affärer att välja på i Göteborg till skillnad från här.
    Nu är du med på min blogglista!
    Ha det bra så syns och hörs vi!

    SvaraRadera
  3. Nyfiken: Var bor du? Kanske någonstans jag åker förbi ibland? Kanske kan vi byta pysselgrejer då? Annars får väl jag, du och Gisela ses och pyssla nån gång?

    SvaraRadera
  4. Jag bor i mörkaste Småland...i en lite ort som heter Virserum. Ett par mil från Hultsfred, om du känner igen Hultsfreds festivalen!
    Jag kommer från en ännu mindre ort inte långt ifrån denna som heter Mörlund från början. Det var där Gisela och jag träffades för ca 35 år sedan när hon var där på somrarna...
    Vi skulle egentigen åkt och hälsat på Gisela sista helgen i november, men fick tyvärr flytta fram det till en annan gång!

    SvaraRadera
  5. Jag visste väl att ni två godingar skulle tycka om varandra! Jag tycker ju så mycket om båda era bloggar. Vad glad jag blir. När ni kommer hit Tesa så får vi allt se till att träffas allihop. Då kanske jag som har tummen mitt i näven kan lära mig ite pyssel!
    Erika, jag har köpt dekorationerna på PiaH interiör på Skånegatan, tror jag har skrivit till dig om den affären, heelt underbar!
    Kram på er
    Gisela

    SvaraRadera
  6. ps, så fint det blev med ljusstaken! Den är verkligen jättefin och pryder sin plats på bordet! Kul att det blev så bra med dekorarationerna!
    Kram igen

    SvaraRadera
  7. ps, så fint det blev med ljusstaken! Den är verkligen jättefin och pryder sin plats på bordet! Kul att det blev så bra med dekorarationerna!
    Kram igen

    SvaraRadera
  8. Tack Gisela...har du fått tag i din ljusstake än? och dekorationerna blev verkligen kanon...har pyntat två blockljus med mina egentillverkade ljusdekortationer....men är lite tveksam...kommer nog bilder på söndag!
    Kramar Therese

    SvaraRadera
  9. Det ser jag fram emot att se! Jag tror att det blir fint.. Min ljusstake är faktiskt på väg! Den ska komma till butiken nu i november , längtar! Nu ska vi bara måla sidebordet den ska stå på så blir det kanon!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Ska ni måla sidebordet nu....var det inte det som ni tveksamma till....eller har det mognat nu;) Förstår att du längtar för den ljusstaken var verkligan maffig!
    Ha en bra dag! Kramar

    SvaraRadera
  11. Det vara bar Peter som var tveksam, nu är han övertalad :)) Det kommer att bli superfint med ljusstaken på! Kram

    SvaraRadera