söndag 26 februari 2012

helg.....

fredagskvällen började med....
champange......
jordgubbar ......
 och bubbelbad......
 en liten överraskning för Carina som fyller 50 år snart.....
när bubblorna var slut i både karen och glasen....gick vi en trappa upp och åt en mycket god middag med trevliga damer runt bordet......
på natten kom Chrons och hälsade på....här snackar vi plågor.....men värmedyna och andas .....så blev det lite bätte  på lördagsförmiddagen........
 så då hoppade vi runt kvarteret Sigge och jag.....det porlade i bäcken....och vårkänslorna.....
 gjorde sig påmind igen.....jag hade köpt pärlhyacinter.....
 dom planterade jag bland ljus....änglar...och hjärtan.....
 blev en fika på ön i uterummet....
sprakande eld...och solljus....härligt.....
 även där bjöds det på det goda hembakade knäckebrödet....ännu ett tecken på att jag ska baka det i veckan....
 idag åkte arbetskläderna på med en gång....
 jag målade ramar....och lite annat smått och gott....
 sen var det dags för årets första varv runt spåret.....men svampkorgen fick stanna hemma....
 det knoppas i skogen.....och björkarna skiftar i lila.....
 men Älvornas snirkliga isbana var frusen ännu.....
 jag hittade även var solen bor....mitt ute i skogen gömde den sig.....
 Änglarna var med mej.......
 och så klart jag kom inte tomhänt hem när jag varit i skogen....fick med mej lite björkris.....
jag avslutar denna helg med att virka tofflor.....är det det som kallas toffelhjälte?

4 kommentarer:

  1. Du är min toffelhjältinna! Ha en skön söndagskväll, kära du! Var rädd om dig - Chrons är inget roligt besök. Hoppas att du mår bättre nu!? Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så man ju också kalla det...toffelhjältinna;)
      Nej Chrons sjukdom är verkligen ingen höjdare, men det är bara att bita ihop och nu är det nästan över för den här gången!
      Kramar

      Radera
  2. Usch usch inget vidare med magen, hoppas du piggar på dig! Jag är inte alls insatt i själva sjukdomen, men vet att ha ont i magen är bland det värsta som finns!
    Va fint du gjort här i bloggen förresten! :)
    Ha det fint, kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det värsta är över för den här gången tror jag!
      Tack,Jag var lite rastlös idag så jag ändra bakgrund, men vet inte om jag ska behålla det eller inte...vi får se.
      Va fin kistan blev förresten!
      Kram

      Radera