tisdag 21 februari 2012

hängt med Sigge.....

idag har jag hängt med min man.....nej det är inte samma inlägg som igår....
men vi har gjort precis samma som igår....dom ringde från sjukhuset idag på förmiddan och ville att han skulle komma in och magnetröntga sitt knä....för dom hade sett något avvikande på den vanliga röntgen....men när som tur var det inte det....
men inget ont utan att det har något gott med sej....jag tror Sigge har lättat ett par kilo i vikt efter att ha åkt 50 mil med mej bakom ratten.....halka...snömodd.....omkörningar.....6 vildsvin som sprang över vägen.....sol som skiner i en blöt vägbana så man inte ser ett dugg.....men som tur är vet han inte att mitt mörkerseende är det samma som noll.....
tur att dom damerna som ska åka med mej i morgonkväll inte vet det heller.....

9 kommentarer:

  1. Nu,vet jag...Men blev ju inget farande till Vetlanda.Men kanske nästa vecka..:( ´Kram Kerstin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att även G vet nu....kanske det är därför hon har blivit lite sjuk ;)
      Ja, vi får hoppas att det blir nästa vecka!
      Kram

      Radera
  2. Va skönt att det inte var något med knät!!
    Vi hörs snart
    Kram Gisela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Något har är fel med knät, men inte mer än vad dom såg i tisdags...tyvärr. Vi ska tillbaka om 2 eller 3 veckor när svullnaden har gått ner.
      Kram

      Radera
  3. ...och ingen av dem läser din blogg??? : )
    Skönt att din mans knä var okej, eller, ja, du vet vad jag menar. INget allvarligt! Man blir ju alltid orolig när de ringer. Det hände mig i höstas. Mitt hjärta var det nåt fel på och jag skulle komma in samma dag. Jag hann ju nästan skriva testamente och allt i ren oro. Men det var bra. Lite brustet sen tidigare erfarenheter, haha, men friskt i övrigt. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joda...dom läser min blogg...skulle bara skoja och retas lite med dom...kanske jag slipper köra och får ta något gott att dricka till maten ;)
      Ja, det där med att dom vill att man ska komma med en gång är lite skrämmande, men himla tur att dom ringer om dom är tveksamma!
      Krama!

      Radera
  4. Hoppas det är nåt som kan läka ihop fint bara, knän kan va så knepiga... henke dras med sitt än, det kommer han alltid få göra. Lite roligt att se hams ben, det ena är typ dubbelt så stort som det andra för muskulaturen försvinner i det "sjuka" knät.

    Vilken tur att du vet vad en lampkjol är nu ;) Du förresten, du kanske kan hjälpa mig med en sak... Jag har målat vår kista vit, och ska skriva en sak där på. Jag har printat ut texten på vanligt papper, hade väl egentligen behövt overhead? Men vet inte hur jag ska få det från pappret till kistan...?! :P (vet inte om jag vågar fri hand...)
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Overheadapparat och overheadpapper finns här om du vill låna eller ta med kistan hit ;)
      Kramar!

      Radera
    2. Det va ju snällt, tack! Men det känns lite bökigt båda delar :P kram

      Radera