söndag 12 februari 2012

after ski....

idag packade vi .......
 ryggsäcken och åkte till www.dackestupet.com ........
 solen strålade och det var underbart väder.....
 det var många som tyckte som vi...så det var lite kö till liften...
 dom har sprängt bort mycket i berget i liftgatan....så det är inte alls så brant och högt längre....
är så glad att jag inte känner något speciellt i fotleden när jag åker....
 när vi kom hem skottade Sigge groggverandan....det var dags för afterski och goda....
 snowballs.....
vi hade för mycket mat för två personer....så det blev lite oplanerat trevliga vänner till middag....
så när maten var överstökade här fortsatte vi kvällen....


 på den dansande ön....där började vi med ett par omgångar skip-bo.....
 sen blev det mumsiga kräftor....sen började allvaret.....
 kortleken åkte fram .....
och det var dags för plump....
hemmalaget bestämde reglerna....men vad hjälpte det...jag dominerade från början.....
 och vann med personligt poängrekord....
jag vann en Dubbelnouga....så jag har gott här idag och smakat lite av segerns sötma hela dagen....
Vi tackar för ännu en mycket trevlig kväll....med prat och skratt...
 dagen idag har jag svlutat lite olika projekt....dels har jag stickat färdigt denna tubhalsduk...eller vad det heter...det skulle vara en julklapp till Malin....den kanske passar när hon kommer hem om det är stor skillnad på värmen....
 har även gjort färdigt två par barntofflor också....så det har varit en sitta-i-favorit-fåtöljen-stickat-virkat-tittatpåsport-söndag......
har letat fram Malins Twiligt filmer.....men jag tror nog att jag tittar på dom en anna kväll.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar