söndag 19 februari 2012

se upp i backen.....

äntligen var det dags....Björkarna kommer....vi har pratat länge om det.....men i lördags var dagen D....
 vi packade en ryggsäck för en dag i skidbacken......
 och detta jättefina arregemang fick vi när dom kom.....
 Mia hade fixat till detta....visst är det fint!!.....
 tyvärr var en av oss halvfebrig och avstod därför skidåkning....men det var denna sida jag som mest av dom andra i gänget.....jag måste ta bort bromsen på mina skidor.....
 när vi kom hem hit var det fikadags.....jag hade bakat en tårta.....
 men tyvärr är jag inte så händig i köket....så det blev att klippa tårtbitarna om man skulle ha något ???!!!
 fram mot kvällningen när maten var uppäten .....började kriget.....
 "Med andra ord" ......tiden är viktig....och ribban sätter man rätt snart......men damerna vann.....eller???.....trevlig dag och kväll var det i alla fall.......
 idag upptäckte vi att det är en fördel att man har ett litet lager med kryckor.....Sigge fick ett felskär i backen igår .....och gjorde sig rejält illa i sitt knä.....
 och rejält svullet är knät.....ringde och kolla upp det ...vi behöve inte åka in....men i morgon blir det läkarbesök det första......
så vi har suttit i våra fåtöljer mest hela dagen.....jag har broderat färdigt mina hjärtor....och jag har sett och pratat med mitt hjärta både idag och igår......

8 kommentarer:

  1. Vilket fint arrangemang! Inte så fint knä dock :(
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. visst är hon duktig....och knät är inte snyggt :(
      Kramar

      Radera
  2. Det där med saxen tror jag mig sett förut ;)Kram Lise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är det sant Lise....var jag inblandad då också??!!
      Kramar

      Radera
  3. Fan vad snygg baksidan var ;-) tack för en toppen kul dag och kväll. Jag tror också tjejerna vann!! Bara så synd med Sigge. Kram F

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är vi som ska tacka!!! Ja det var synd om Sigge, men vi hoppas på snabb bättring!
      Kramar

      Radera
  4. Du har ett stort och varmt hjärta, min bloggvän! Jättefina rosor du broderat! Kram!

    SvaraRadera