söndag 5 februari 2012

trevlig helg.....

denna helg började bättre än bra....skype först .....och sedan....
 loppis här i byn och jag fyndade en hel del....
en gammal resväska har jag letat efter .....
den ska jag ha när är knalle...
hade turen att hitta mycke spets också....


när man är på loppis brukar man hitta olika souvernier från olika städer och länder....och jag vet gumman att du inte är mycket för sådana affärer....så därför .....

fixade jag en souvenier till dej här hemma....såg den när jag stod i kön ut och skulle betala...tyckte det var lite roligt....pusspuss på dej....
sen var det dags att kolla om jag och min fotled ville samma sak...så vi åkte till www.dacketupet.com och kollade hur det var med det....
sist jag åkte skidor var i Österrike...och det är två år sedan....och som vanligt får man lite ont i fötterna av pjäxorna...så vi mjukstarade med ett åk....sedan......
grillade vi lite hamburgare och gick in och värmde oss lite....
men den blev det några åk till....och jag tror nog att fotleden och jag är överens.....
tur att jag är gift med en gentleman ....
som bär min skidor ....
så här fint var det över Misterhults ängar när vi åkte hem....

på kvällen hade vi denna fina utsikt ....det är skidbacken som syns där bakom kölden....
där var det trevliga vänner....och vi fick god mat.....

och god dricka.....i stora och små glas......

när det var dags att gå hem hade det blivit rejält kallt....men vi var förberedda....så vi bultade på oss...
och gick fortare än våran egen skugga.....
men när vi kom hem efter ca 5 km....var vi lite gråare än vanligt.....
och lite kallt var det....
blev lite rädd när jag vände mej om....
trodde jag fått med mej......
Wassberg med mej hem.....men det var bara en genomfrusen Sigge.....
idag har jag tittat på skidåkare....
både på längden och tvären....
och virkat.....
och resultat har blivit ett par barntofflor.....har nog även bestämt mej för att jag ska vara med på Stinsen till sommaren och sälja mina tofflor.....

4 kommentarer:

  1. Hej!!
    Kollade efter fina tavel ramar på loppisen*L*
    Men du hade fyndat en riktigt fin en ser jag, för när Gerd och jag kollade fanns inga så fina kvar,Härliga bilder du har här och stackars Sigge ser ju så frusen ut*L*
    Massa kramar Nonne.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va snälla ni är som kikar efter ramar åt mej!! Jag hade tur som såg den fina och lite annat smått och gott....
      Hoppas din Sigge kommer hem snart :(
      Kramar tillbaka!

      Radera
  2. Ja det var rejält kallt i helgen huuu!!! Hihi så söta ni är på bilden när ni vandrar hem i kylan med is i mustaschen:) Dackestupet har jag aldrig varit i vintertid trots att jag både åker skidor och bor i Hultsfred! Det får jag råda bot och bättring på! Ha nu en fin vecka:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skoj att du bor så nära, jag kanske till och med vem du är (eller dina föräldrar).
      Tycker verkligen att du ska pröva på Dackestupet, inte så lång men jag är glad att vi har en här i byn....
      Ha det bra!

      Radera