torsdag 9 februari 2012

lite där och lite där....

ni som känner mej och har varit hemma hos oss.....vet att jag tycker om .....
 armband....och det har blivit några stycken genom åren.....
 som ni ser......så nu var det dags att städa och rensa ur lite....
så här ser hållare ut "naken"....
den har jag gjort med hjälp av Sigge av saker vi
hittade när vi gick runt sjön....
så här ser den ut i båda vinklarna.....
men det konstiga är att alla fick inte rum igen....så jag fick fixa en annan smyckehållare....
av några loppisfynd..ett par fat och ett snapsglas.
så här blev resultatet....nu är det bara att vi ska bestämma om vi ska kakla badrummet eller om vi ska ha våtmattor...
sen rullade det bara på med lite av varje....
fläkten rengjordes.....
drog fram spisen och rengjorde där.....

och när jag ändå höll på blev även ugnen ren......
skulle avsluta flitigheten med att styrka....men efter tre plagg la det av....värmen bara försvann....men då kunde jag.....
pyssla lite när jag ändå var där uppe...
ett loppisfynd...vad annars.....kommer ihåg att min mormor hade sådana här.....som hon ställde läskflaskor i.....
jag målade mina vita...kanske jag använder dom till flaskor jag med vid något tillfälle.....annars tror jag det bli fint som ljuslyktor eller som en kruka ....ja loppisfynd kan vara bra till mycket....
tror jag har gjort två damer glada idag.....blir också lite varm i hjärtat när jag märkte hur glada dom blev.....

7 kommentarer:

  1. Glada är bara förnamnet!! Och så många som blev förälskade i tofflorna när dom såg bilden på fb! Du är så himla gullig Tesa! Tack än en gång. Dom värmde både mina frusna fötter och mitt hjärta <3

    Sådana små hållare har jag haft, fick dom av en gammal dam när jag jobbade i hemtjänsten. Dom har jag slängt!! Jag hade aldrig kommit på tanken att göra så fina som du har gjort.. Jaja, man kan ju inte vara bra på allt ;)Synd att jag redan har slängt dom bara!
    Stor kram Gisela

    SvaraRadera
  2. ps, vilket fint smyckefat! Ett sådant kan kanske tom jag tillverka, jag har ju trots allt gjort ett kakfat en gång:))
    Kram igen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart du kan göra det Gisela!
      Trevlig helg på er!!

      Radera
  3. Å va härligt det är när städtanten i en kommer fram så där hurtig :) Bara att ta tillfället i akt!
    De där korgarna skulle absolut bli snygga som krukor tror jag!
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland faller andan på och då gäller det att passa på...
      Ja korgarna kommer nog till användning ;)
      Kramar

      Radera
  4. Mitt hjärta hoppar fortfarande högt när jag tänke rpå att jag ska hem och pingla omkring i mina vackra tofflor ikväll. Jag måste skaffa en matchande outfit i form av en snygg pyjamas eller mysdress (heter det så fortfarande?). Jag har iofs ett par ursnygga grå- och vitrutiga tunna pyjamasbyxor som jag skulle kunna ha en vinröd tröja till. Det får bli ett projekt att hitta en som är snygg nog!

    Snyggt att måla flaskhållarna i vitt! Tänk vad fint att ställa en flaska i en sån, slå cellofan runt och dekorera med blommor, blad och snören. Världens bästa ge-bort-present"! Funkar bra med en påse Twist också skulle jag tro! Kram fina du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blir så glad när jag läser att du är så glad åt dina tofflor!!
      Du har säkert något fint att ta på dej till dom, jag kanske ska börja virka matchande onepieces.
      Ha en härlig helg....kramar till dej!

      Radera