tisdag 14 februari 2012

påse till påsen.....

till min lunch idag började jag titta på Twilight.......
 men jag har aldrig ro i kroppen att sitta still och titta på en film......och inte i dag heller.....skulle hämta en ny disktrasa i städskåpet.....
 och det var ingen rolig syn....ingen nyhet kanske....men idag var det dags att göra någonting åt det....det värsta av allt är alla plastkassar som ligger överallt i skåpet....för av den hållare vi hade till dom innan är det endast detta....
 som finns kvar....dubbelhäftande tejp....tror många av er har en sån hållare....men nu blev det ändring på torpet......
 så fram med loppisfynd idag igen.....
 så jag sydde ihop handduken med en spets....och sydde en kanal i "botten" på handduken....
 sedan trädde jag i resårband i kanalen....
 så botten på påsen blev så här.....
 sen gjorde jag likadan med överdelen...fast nu trädde jag i ett vanligt band i kanalen....
 och ungefär så här blev resultatet.....syns kanske inte riktigt....men det är lite skillnad....
 på hållarna.....det står broderat BP på handduken....tänkte det kan betyda Buypåse....jag är ju så internationell och bra på engelska....tur att det inte stod SP.....
 Sigge kom hem med fina blommor till mej idag....vi åt middag och han packade sin tenniskasse och åkte nästan med en gång....gjorde inte så mycket för jag ....
 tog fram fler handdukar och började bordera rosor på den.....
tänkte göra fler kasspåsar....ska snart vara knalle så det kanske går åt.....om ni skulle önska er en innan det är dags...är det bara att höra av er.....
Hoppas ni har haft en trevlig Alla hjärtns dag.....

6 kommentarer:

  1. Så fina blommor till en härlig tjej, va gullig han är din man..
    Du, jag vill gärna ha en sådandär påspåse! Den är jättefin!
    Kram Gisela

    SvaraRadera
  2. Först tänkte jag: ska hon göra nåt så fint att ha INNE i städskrubben... Men det va ju riktigt bra när jag såg det färdiga resultatet! :)
    Förresten, i Twilight-filmerna finns det ju så mkt fint att titta på så det är väl inte svårt att sitta still till dem? Fast kanske lättare på kvällen när alla pysselideer är klara :) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja min påpåse blev helt ok och det är alltid roligt att sy!
      Du menar att det någon som man gärna tittar mycket på i Twilight ;) jag är nog liite för gammal för det, men har alltid tyvärr svårt att titta på film!
      Kram

      Radera
  3. Du är nog den pyssligaste jag vet! Jättefin påse, men jag håller med om att det var tur att det inte stod sp på den, haha! Min mamma broderar mycket och det är verkligen ett hantverk som jag beundrar. Pilligt och enerverande. Jag skulle sällan eller aldrig ha tålamod! Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känns som det är tur att jag har mitt pyssel, nu när jag har jobbat färdigt redan 9.30.... och ett plus i kanten är ju att det är det roligaste man kan göra...så är det att pyssla;)
      Kramar

      Radera