onsdag 22 februari 2012

inte fina...men härliga....

idag har jag inte tagit några direkt fina bilder......
 det rinner tö från stuprännorna.....
 kullen på baksidan är mer grön än vit....och det har gått fort....
 takdropp....visst är det härligt..... lite vårkänslor började krypa på.....
 så jag tog fram våra påslakan jag köpte på Ikea innan jul....dom är våriga....fast hänga dom ute är lite för tidigt än....torkvindan är fortfarande kvar i sitt ide......
 en annan påse blev också klar idag....en påspåse....en ska skickas till Gisela i morgon....
 fick även mitt förkläde helt färdigt idag också....
det kommer nog att användas ofta....

 ett hjärta för var och en i familjen....
skulle ju inte skada med en lite strykning....men det är nog inte mycket lönt.....
när vi har varit på lite resande fot i ett par dagar....har vi ju faktiskt även hunnit med ett par affärer...köpte ett par garnnystan...men det blev inte riktigt som jag tänkte mej....hmmm.....men kvällen är ju inte slut än.....

6 kommentarer:

  1. Jag gick länge å väntade på snön, å när den äntligen kom blev kg som ett barn på julafton. Därför känns det lite vemodigt nu när den är på väg bort, särskilt när det går så fort! Men samtidigt vill jag ju ha sol å vår! :)

    Förklädet blev ju ursnyggt!! Jag va lite skeptisk till det när du började :P haha!

    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker det är bra att vi har årstiderna!
      Ja förklädet blev helt ok, lite roligt att höra att du var lite tvkeksam...haha
      Kram kram

      Radera
  2. Visst är det härligt med alla vårtecken men de kunde väntat till nästa vecka då sportlovet är över. Vi hade planerat för skidåkning med barnen i morgon men det känns lite sådär....vet du hur det ser ut i backen Tesa? Eller ni kanske inte vågar närma er längre...Kram Fikan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joda Sigge var där uppe ikväll....och han sa att den verkade vara helt ok. Så gör ett försök ni!
      kram

      Radera
  3. Hurra, snart kommer finafina påspåsen!!
    Hurra att snön, eller snarare isen i denna stan iaf, är booorta! Nu kan man gå utan att halka och slp ihjäl sig!
    Fina kort som vanligt tycker jag!
    Kram Gisela

    SvaraRadera