söndag 4 mars 2012

vår loppis

nu är våren här....
 en liten krokus kikade fram mellan stenarna på baksidan....
 blev lite loppis idag igen.....här i byn....väldigt mycket folk.....och väldigt myckt fynd.....
 fina lakan....har haft en liten tanke vad man kan göra med fina lakan....så nu har jag materialet hemma...nu ska det bara genomföras också.....
 fina fat som ska användas till mina Mårbacka.....
 njöt på groggverandan i solen.....

och förberedde lite till omplanteringen....
la krukorna i blöt......
 ljuva Mårbacka.....

 det blev några stycken....nu ska dom skötas så dom frodas och blommar ........
 målat ett av mina fynd.....
 hittade även denna ljusstake på loppisen....inte så roligt....men med lite......
färg och ett hjärta.....blev resultatet det här..... ni kanske undrar vad jag gör med allt jag fyndar....men som jag sagt...ni vet var jag finns om ni blir sugna på något.....

3 kommentarer:

  1. Å imorse vid frukosten sa jag till Henke att jag ville på loppiiiiiiiis! Vet du nån nånstans? frågade jag honom men fick bara suckar tillbaka... Kan inte förstå att han inte begriper mitt begär ;) å så fanns det en så nära... Å mycket verkar det funnits! Jag vill oxå ha gamla lakan, men jag behöver 3 lika dana... Hojta nästa gång det är nåt i närheten är du söt! :))

    SvaraRadera
  2. Visst är det typiskt...
    Klart jag säger till nästa gång...tror det är någon gång i början på nästa månad...jag återkommer när jag vet säkert!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt! Jag är så avundsjuk på min yngsta dotter som förmodligen sak arbeta på ett gårdscafé och loppis i sommar! Visst låter det underbart!? Kram från Afrika!

    SvaraRadera