söndag 25 mars 2012

helgerna går för fort.....

hann inte skriva något här i fredags.....men....våren är här......
  blåsippan niger och säger att nu är det vår......

hängt ut årets första tvätt......

suttit och stickat barfota i solen.....härligt.....
 grillning gällde som middag....undrar om båda burkarna används som krydda....
 sen blev det en cykeltur....pricken ni ser långt där borta är en luftballong....en dröm att få flyga det...
 blev ett stopp och planerade lite röstning till veckan.....

fortsatte ....och där blev det god plockmat....

och kortspel.....med skratt och stoj.....
 på lördagen tog vi en sväng genom skogen....så grönt och fint det är.....och handlada lite....
 det blev bland annat ett litet växthus......

mycket prylar....men inte en skruv....

bara att sätta igång.....
 max en halvtimma så var det klart....ett litet lagom.....ska fixa kryddor och lite annat smått och gott....funderade på att åka och nalla lite vindruvorplantor...vet om ett trevligt ställe...
 belöningen var Ica Max i Vetlandas goda grillade kamben.....och första middagen ute....
 idag har  Inspirera var här....har blivit lite av varje.....lite skyltar.....

runda tavlor....

små skyltar....och jättestora griffeltavlor.....
det är nog solen som piggar till en lite....

6 kommentarer:

  1. Luftballog färd har jag önskat mig i halvsekelpresent//Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är nog en sak man måste få, för det är nog inget man ger sig själv....tyvärr...

      Radera
  2. Åh, ett sånt växthus tog jag till de sälla jaktmarkerna förra året, haha! Det hade blåst ganska mycket och jag fick ett tok-spel när hyllorna inte ville foga sig. Jag tog hela växthuset med plantor och allt och kastade det rakt ut på gräsmattan. Jag sa ett och annat fult ord också. Ett började på K minns jag. Det får jag inte säga för min dotter, för då får jag böta. Hihi, sån är jag! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men Erika haha...det är inte bara i virkning och stickning tålamodet tar slut;)
      Hoppas att mitt inte flyger och far....får kanske spika fast det!?
      Kram

      Radera
  3. Gu va härligt det ser ut med uteliv på er härliga altan!
    Härligt med växthus, hoppas det sköter sig bättre än Erikas :))
    Kram Gisela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja groggverandna är kanon nu...
      Har ni kolonistuga i samma område Erika och ni?
      Kram

      Radera