fredag 9 mars 2012

pyssel med trevliga tjejer.....

idag har jag haft nöjet att umgås med två trevliga unga damer....
och vad gör man då....jo man pysslar.....
 så vi började med att plantera lite till påsken......

lite gräsfrön....
här får dom lite vatten.....

och här är resultatet....

sen blev det att måla lite påskkort....
en del hade bara lite tålamod.....

och en del hade mera .......
trolla kunde vi alla...nästan....
sen blev vi godissugna....
och det här är tjejer i min smak......
 varsin sked....och gotta i sej Nutella....mumsfilibaba.....
 solen lyste så vi tog en promenad....och köpte årets första glass.....
 nu har jag en mindre odling att vattna och sköta om....sen ska vi träffas innan påsk och färga ägg som ska ligga så fint i gräset......men det är klart att vi träffas innan påsk....
nu ska jag umgås med min man....han är osynlig ikväll ser det ut som....Trevlig helg alla!

6 kommentarer:

  1. Alltid lika roligt att läsa dina inlägg..blir alltid glad...Hoppas att du hittade Sigge och inte bara tofflorna...Kram/Kerstin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du....
      Hittade Sigge till slut ;)
      Kramar...syns på onsdag!

      Radera
  2. Tusen Tack för hjälpen idag!!!
    snyft....Kram, hörs imorgon <3 MammaMia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snyft snyft....det sliter i mitt hjärta också.....
      Nöjet var på min sida...vi får se hur mycket gräs vi får klippa till påsk!
      Kramar!

      Radera
  3. Ser ut som att töserna har haft det toppen hos dig idag, kanske lika så bra det :) bättre barnvakt/pysseltant får man leta efter (länge) å va fint ni kommer få det i påsk, å vilken bra ide den tar jag nog å norpar ;) kramar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bättre barnvakt finns nog men pyssla tycker jag om...som du kanske vet ;)
      Ja odla gräs men ännu bättre är ju krasse som man äter och kan ha på mackorna!
      Kramar

      Radera