söndag 18 mars 2012

effektiv och skön helg......

finns inget bättre sätt att börja helgen med än när det ringer i datorn....
 och Malin är där....idag var hela gänget med en stund....härligt att se dom.....
 sedan började jag med det som jag har dragit mej för länge men var ett måste....jag lade över alla mina kort på skivor.....för minnet var på gränsen att sprängas......behövde lite rast så jag förslog en liten ........
 loppistur.....och visst blev det så......vi letade bland annat efter en lampsockel till våran gamla kristallampa och en gammal klocka att ha vid tv:n.......Sigge gick och sökte medans jag letade efter sådant som jag inte visste att vi behövde.....
 en klocka hittade vi och även lite annat smått och gott..... med dagens bästa är ju helt klart......

denna helt underbara ........
dockservice......
4 koppar och fat....
sockerskål och gräddsnipa....
och kaffekanna......
så ljuv......
 jag fortsatte med mina kort....och det blev hela 11 skivor fulla med kort....
under tiden baka Sigge pizza.....tyckte han kunde lära känna Maj och Gösta ....men ......
 han fick stryk i Sverigespelet igen......
 även idag plingade det i datorn....och den bästa var där <3  ......blir glad i hjärtat.....

dagen efter det har dagen tillbringats i leket.....

har slutfört några saker....
och påbörjat på dessto fler.....
 men nu börjar kollegionen ta fart.....lite av varje.....
 har även suttit mycket vid www.arkivdigital.se och släktforskat.....har gått mellan det och leket hela dagen....
blir helt fast och samtidigt helt snurrig i huvudet....
kollade genom min sypåse.....och det hade visst blivit några par tofflor när jag suttit vid tv:n......det blir nog ett par till innan det är dags att gå och lägga sig......

12 kommentarer:

  1. Vart åker du på loppis???? Vill också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite överallt här omkring, det ser ut som jag är på en massa olika ställen, men det är bara 3-4 stycken olika jag åker till.
      Stegen i H-fred är helt ok....
      Hör gärna av dej så kanske det passar och vi kan åka tillsammans...
      kramar

      Radera
  2. Va 17! Du skulle ju hojta nästa gång du skulle iväg på loppos! ;) Visst nu har jag legat sjuk, meeeen! :)
    Jag letade faktiskt på nätet, men loppisar är inte särskilt lätt att hitta där. Man kanske måste åka runt runt runt för att hitta de bästa?! Dock hittade jag den i Berga, som jag som sagt rekommenderar varmt. :) Men skicka gärna iväg massor med tips, jag älskart ju! :)
    Kramar!
    P.S Tavlan med family är supersuperfin!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förlåt mej....men ofta på helgerna blir det lite spontana turer, och helst när Sigge säger att han kan följa med då gäller det att dra med en gång ;)
      Men det är klart vi ska åka ihop någon gång, man blir inte så jäktad om man åker ihop och har samma intresse :)
      Här i byn är det den 13 april igen, så jag inte glömmer meddela det.
      Hoppas du mår bättre idag...Kram

      Radera
  3. Jag sitter med världens finaste tofflor på fötterna och läser din blogg! Lycklig den som får ett par sådana! Jag längtar också efter loppisar! Kram och ha en skön söndagskväll, det som är kvar av den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänker ofta på dej när jag virkar mina tofflor...och blir lika glad varje gång jag tänker på hur glad du blev min vän...
      kramar

      Radera
  4. Om du/ ni har vägarna förbi Linköping rekomenderar jag "hjärta till hjärta". De har endast öppet lörd 10-13 och torsdagar 17-19. Men det finns massor och till bra priser. Sedan finns det en som heter "återvinningen" finns i LKPG & Motala. Vi föredrar att åka till Motala istället och dom är riktigt billiga och man kan fynda som sjutton ;) Tips ;) Åtevinningen har öppet måndag-lördag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh så spännande det låter....får nog ta vägarna förbi någon gång...
      Tack för tipset, men, vem är du?

      Radera
  5. Klart att du ska åka med Sigge! :) Men du får gärna dela med dig med dina loppisar, eller åtminstonne åt vilket håll jag ska vända nosen på bilen åt ;)
    13 april ska jag skriva in i almanackan i alla fall, vart i v-rum är det?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag åker gärna som sagt med dej också...i lördags var vi i Emmaus....
      Här hemma är det i Filadelfia...och det öppnar vid 10 och det brukar vara kö!!??

      Radera
  6. Therese det var din gamla granne ((Rickard) som tipsade om loppisarna i LKPG :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok, tack för tipset och jag blir alltid så nyfiken vem det är som skriver....nu ska jag bara börja med att övertala Sigge att följa med...

      Radera