måndag 19 mars 2012

känt mej lite avig idag......

igår kväll trodde jag ju att jag skulle virka fler rutor till tofflor....men icke....jag plockade fram....

lite andra redskap......

och varför ha en sak av varje....
när man kan ha 20 av varje....
 har köpt garn som är flerfärgade och virkade rutor till tofflor....men blev inte nöjd....blev bara som ett virrvarr....och tänkte som så att det kanske heter stickgarn för att man ska sticka med det....
 och visst var det så....nu blir det ju ett mönster när man sticker slätstickning.....efter att ha stickat en lite kant sticker jag ett mönster som Ingeborg har lärt mej..... tur att man umgås med sin mattelärare fortfarande....så idag har jag stickat och räknat maskor.....
ni ser själva vilken skillnad det är.....nähä.....nu ska jag sticka.....lite till.....

6 kommentarer:

  1. Kanske beror det då på att jag inte kan räkna, detta att jag inte har tålamod att sticka o virka. Eller så har jag inte den läggningen bara. Himla fint gör du! Kram o kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det mönstret jag stickar nu ska man bara räkna till 1 och 2... men ibland ska man räkna 1 1 2 2 och ibland 2 1 1 2....det kanske då ditt tålamod brister ;)
      kram

      Radera
    2. Precis! Du känner mig redan,haha!

      Radera
  2. Passar onsdagkväll,så är Du välkommen! Kram/ H

    SvaraRadera
  3. Glöm inte att delta i min utlottning! www.erikasfunderingar.blogspot.com om någon annan också vill vara med! Välkomna!

    SvaraRadera