torsdag 29 mars 2012

operation.....

började extra tidigt idag ......
 för jag skulle följa med Sigge till Västerviks sjukhus....dags att operera knät......
 och tidiga var vi....när Sigge var på plats..... så drog jag  iväg och handlade....nu stod pensionärerna och jag utanför och väntade på att dom skulle öppna......så tidiga var vi......

hittade världens sötaste påskägg.....


och världens skönaste strumpor....tror jag ska börja sy kläder i detta material ....finns inget så mjukt och skönt....
 det blev lite annat smått och gott också.....hittade inte allt som stod på min lista....men nästan.....när jag var klar på stan gick jag och satte mej i biblioteket på sjukhuset....stoppade i lurarna i öronen....tog fram min nyköpta tidning och letat fram min penna.....och satte mej tillrätta.....då.....
ringde Sigge och sa att nu var det dags att åka hem....hans middag hade droppat färdigt och knät var opererat.....korsband och ledband var av.....slipade till lite brosk och rensade bort lite benflisor....inte konstigt att han har haft ont....
när vi kom hem hann jag med lite släktforskning också....idag har vi lärt oss att läsa lite.....
på B svarar jag drängen.....och på D svarar jag Richard Ax....lätt som en plätt....eller.....

7 kommentarer:

  1. Tycker du va jätte duktig trots att du inte sett en del av... varken ord eller konstiga bokstäfver.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du....men duktigast var du, tyckte det var lite svårt när det som sagt var ord som jag inte ens visste fanns;)
      Trevlig helg på dej! Kram

      Radera
  2. Å fy sjutton, stackars Sigge! Ska de operera eller bara låta det vara? Henkes korsband är oxå av, men det hade växt fast på ett nytt ställe så han låter det bara va. Men han kan ju inte idrotta med det, bara jogga. Dessa knän....! Kram kram

    Förresten, ja det är en app i mobilen som snackar med
    mig hela turen och via gps mäter upp hur långt det osv osv. Riktigt bra sporre faktiskt! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej gjorde inget med några av "banden" i knät...han ska gå på rehab i ett halv år!
      och ingen golf på 5 veckor...tror det är det som svider mest just nu!

      Jag har ingen så modern telefon...jag får nöja mej med min stegräknare;)
      Ha det bra..Kram

      Radera
    2. Men jag tänkte om de hade bokat in ny operation. Fast det går ju leva ett relativt normalt liv med dem av, de tänjs ut lite bara sp växer de fast nån annanstans ;)
      Det går säkerligen lika bra med stegräknare :) bara kul att ha nåt som man kan jämföra med från gång tillgång :)
      Trevlig helg! Kram

      Radera
  3. Tur att din man har en så pysslig och mysig fru som du! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack min vän och trevlig helg på dej!
      Kram

      Radera