tisdag 13 mars 2012

projekt omplantering....

idag var det omplantering av pelargonier var tanken....
 men jag är mycket tveksam om det finns liv detta ressel......
 men visst fanns det liv.....så det var bara att ta fram allt som behövs och sätta igång.....
 och när jag gör något har det en viss tendens att bli kaos på arbetsbänken....
slutresultatet blev 25 stycken pigga och fräscha pelargonier......
 idag kom även mitt favoritredskap fram ur vinterdvalan....skottkärran....den använder ofta och gärna....

blev lite tveksam om denna verkligen skulle klara sig.....

även denna såg lite ledsen ut....
men i med ny jord och så märkte jag dom speciellt för att se om just dom överlever......
 sen jag ju lite svårt att slänga planter ifall det är lite kraft kvar i dom.... så jag tömde all gammal jord och blomskräp och rötter som jag trodde var vissna i 3 krukor .....sen får vi se vad som händer där.....
 innan maten hann jag med att sy ihop dessa tofflor som jag virkade rutorna till igår.....tänk vad varma och sköna dom är nu när solsken är insytt dom.....
 ikväll rullades cyklarna fram och vi tog en runda runt Kvillemåla....men jag kom inte så långt förrän första stoppet......våran fina sjö....och kanadagäss och änder som glider så fridfullt fram.....
vilken vårdag det har varit även idag.....morgondagens projekt är fönsterputs....kanske......

4 kommentarer:

  1. Ja, putsa fönster du, för på kvällen kommer Maj och Gösta....och vi andra. Kram H

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska bli trevligt att sammanföra er ikväll!
      Syns snart...Kram

      Radera
  2. Glömde skriva att dina ändfoton är fantastiskt fina....Kram igen! /H

    SvaraRadera