söndag 1 april 2012

nu har det börjat.....

i lördags morse klockan ca 05.02 såg det ut så här hemma hos oss.....
 GP i speedway från Nya Zeeland....klart man ska se det.....men klockan 05.07 så det ut så här....
 jag la mej till rätta och somnade om...vaknade lagom till semifinalerna....men det gjorde inte så mycket för vi skulle ju se det med GP-gänget på kvällen.....men innan det skulle samma gäng åka till en Bomässa....och det var en speciell monter vi letade efter.....
 för där visste vi att dom var trevliga och hade gott godis.....vi lånade även ägaren och åkte till Kina....
 och åt och drack gott....när vi hade ätit så gott och mycket kom vi fram till att det räckte med frukt och lite annat plock till kvällen.....

så det blev lite päron....vindruvor ....nötter

meloner och ananas......
 och sen gick vi och plockade lite under hela kvällen.....

ett nytt spel prövades....
om hur svensk man egentligen är....
och en del var ju mer svensk än andra....

sen blev det lite eller mycket prat och skratt runt bordet innan speedwayen.....men alla visste hur det hade gått....så det blev mest att vi tittade på ett öga.....
 idag började Sigge och jag med en rehab-promenad runt kvarteret....och jag passade på att.....
 en fin liten vårbukett.....fast en del var lite ledsna ...för inatt var det 7 grader kallt.....

det börjar ju bli dags för lite påskpyssel...så jag letade fram
äggutblåsare.....

och blåste ut tre ägg....
som i veckan ska färgas med lökskal.....
återkommer om detta....
men man kan ju inte slänga något så.....
av äggen bakade jag en tigerkaka .....Samhällsföreningen hade möte idag så jag tänkte överraska dom......
 och det var visst uppskattat...för vi var bara 5 stycken på mötet....men det var inte mycket kvar av kakan....
kvällen ska nu ägnas till att sticka färdigt denna strumpa....jag kan inte sticka hälar men hoppas jag kommer ihåg hur man stickar tåavslutning.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar