söndag 15 april 2012

fullspäckad helg....

lördagen började en liten loppisrunda med "gamla" kollegor.....blev en del fynd....som vanligt och nu märker jag själv hur ofta jag skriver att jag är på loppis....men i alla fall var det en trevlig runda ....som dom avlsutade med en liten fika....men jag kände mej lite stressad så jag åkte hem och skapade lite.....

och jag fick nästan allt färdigt....så det var bara att packa ner .....

 och bära ner allt så allt var berberett för mogondagen..... en snabb dusch och sen blev vi hämtade.....
 av goa vänner.....trångt och skönt i bilen.....men finns det hjärtrum finns det stjärterum....men stjärtarna var lite större på hemvägen tror jag....eller om det blivit lite omplaceringar....
eller berodde det på denna otroligt goda maten som vi åt på Båtmannen.....rekomenderas varmt....fick inte sitta och slöa till för det var dags att dra vidare.....

teater stod på schemat....på Konserhuset i Växjö.....det var dags för lite "slå-i-dörrar-humor"
"Pang i pensionatet" hette teatern...den hade sina goda stunder....och DagOtto är ju huvudpersonen....och rolig är han också.....
dagen i dag packade jag bilen .....medans det var Sigges tur att.....
vara lite bakfull.....han hade hittat ett speciallrecept på bröd.....
jag drog åter igen till Växjö....nu för att vara knalle på en Tjejmässa.....tycker det är svårt att plocka upp snyggt och veta hur mycket man ska med sig....men det är väl en vanesak antar jag....
huvudpunkten var en modevisning med Capris kläder.....titta gärna in på www.maricasmode.com  där finns alla kläder....och snygga är dom också....
mycket folk var där....och dom verkade gilla mina saker....så jag hade inte med mej lika mycket hem som jag hade dit......
på hemvägen stannade jag och intog min middag....den sista av detta slag....för i morgon ska vi börja med....
Lchf ....eller vad det heter.....det kommer att bli intressant tycker jag.....eller vad tror ni som känner mej.....

2 kommentarer:

  1. Gör ett nytt försök då :)

    Jag undrade just vad det var för en massa virvel runt teatern i Växjö när vi åkte till syrran i lördags, en det var ju du då :)
    Å vad kul att försäljningen gick bra!
    Ang lchf (det var här novellen sprang iväg...) jag kunde inte äta det pga magen första rundan, därimot andra gick det bra när jag uteslöt ägg dock kom den gräsliga huvudvärken då istället. Det funkade inte för Henke heller, han fick mineralbrist vilket visade sig i muskelryckningar... Men hade vi inet fått dessa besvär hade vi fortsatt, det är enkelt och gott! Jag hoppas det funkar bra ihop med din krons! Det kanske rent av blir bättre :) Lycka till :)
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Tack för att du skrev igen!
    Ja det var mycket folk på loppisen som vanligt!
    Jag har också funderat på lchf och min mage, men jag försöka ska jag, kanske blir bättre som du skrev,,,men jag kommer nog inte att följa det petnoga, tror det kommer att bli lite annat under helgerna!
    Tack! Och kramar

    SvaraRadera