fredag 13 april 2012

en annorlunda vecka...

hade lovat inte säga något innan (hon ska nämligen överraska Malin).....men i måndags var lyckan stor.....
 Malin kom hem från Australien....och vad kan bli bättre....(förlåt Malin, jag vet att du inte tycker om bilden....men tror inte du läser iallafall).....
en viktig detalj när Malin kommer hem är......
 
 vem som är brunast av Sigge och Malin.....och det är inget snack denna gång (heller)......och visst är det typiskt....att jag har gått här hemma och bara jobbar några timmar om dagen....men just denna vecka så blev jag erbjuden.....
att jobba extra....och det tackar man ju inte nej till....och tur var väl det ....blev erbjuden jobb...ska träffas på måndag...tänkte försöka få lön efter antal steg/dag....hade tänkt 1krona/steg....men skulle nöja mej med 50 öre/steg och dag......och inte nog med det.....
 ska ju vara knalle på söndag i Växjö....och några alster måste man ju ha med sig.....men lite.....
har vi hunnit umgåtts....våfflor var något som stod på önskelistan var det gäller mat......
 Maj och Gösta hann vi också möta några gånger.....
 pennor har alltid varit en stor passion för mej....och denna har rest ända från Australien hem till mej....
men idag var det dags att säga på återseende......men det är skillnad att veta att man kan åka och hälsa på när man vill.....och vad passar bättre när hjärtat är lite ledset än......
loppis....blev några fina fynd (bilder kommer på måndag) .....men det bästa var att jag stötte på en go vän som jag inte sett på länge....vi satte oss i en soffa och pratade lite.....tänk vad tiden går...förr träffades vi och färgade håret med henna....var hemma hos henne på lunch....hennes man var med och kollad på huset vi har nu innan vi köpte det.....så länge sen....men i hennes korg låg två saker jag tittat ut som jag skulle köpa...och när jag sa vad hade köp visste hon precis vad det var för hon hade tittat på det förra gånge....så lite lika är vi fortfarande så det var inte konstigt att vi trivdes ihop.....
så trots otursdagen och lite sorg i hjärtat blev det en bra dag......

1 kommentar: