tisdag 17 april 2012

fött i tröttera

om man har fötter som fobollar....är det då man ska ha fotbollsskor på sej.....
för det är just så mina fötter känns.....
 och det känns som om denna bild är rätt idag och inte upp och ner....har cyklat hemifrån 05.50  och kommit hem 16.20 i två dagar ....det är skillnad mot att jobba 3 timmar om dagen.....men man vänjer sig snart....jag jobbar som lokalvåradre (fast jag kallar mej själv för städtant) på 3 olika företag och ställen....och det sista blev igår på Prolympia 5 timmar om dagen......så i samma byggnad har jag nu haft tre anställningar och tre olika arbetsgivare....och jag har har ju inte direkt avancerat....men man ska ju vara....kåt, glad och tacksam......ska vara två av dess på jobbet ....jag lovar....inte nog med den omställningen....det är ju även det här med.....
 LCHF också.....inga konstigheter....fast jag märker hur ofta jag egengligen stoppade något att tugga på i munnen.....men imorgon kväll blir det lite mungott....
 det doftar nybakade våfflor i huset...fast det är bröd....måste ta mej tid och titta efter fler recept....Sigge har mycket större koll än vad jag har.....
nu är det hårdträning....för nu är vi anmälda till Vårruset....och laget skulle visst heta något också....så jag döpte vårat gäng till......Sex stjärnor....och i detta fall är det viktigt att det skrivs med särskrivning....vet inte vad som har tagit åt många när dom skriver på FB....dom har mellanslag i ord som skulle vara sammansatta....se själva vilken skillnad på vårat lagnamn....    .             Sex stjärnor  och  Sexstjärnor.....

2 kommentarer:

  1. Grattis till jobbet...måste man träna???? Syns imorgon...vi kanske skulle gå till Vetlanda :)Kram Kerstin

    SvaraRadera
    Svar
    1. du behöver inte träna Kerstin....
      Gå kanske vi kan göra en annan dag...ska bli kul ikväll!
      Kram

      Radera