söndag 22 april 2012

hittat mej själv i helgen.......

igår åkte Sigge och 3 herrar till Tyskland.... då tänkte vi damer passa på att göra något tillsammans.....funderade stark på att stanna hemma och göra lite nytta.....men vilken tur att jag ändrade mej....så tre av fyra drog iväg....
 vi tog vägen genom skogen....för det finns ingen anna väg härifrån......
 vi började med lite klädaffärer.....
 provning och smakråd....
andra anhalten var loppis.....och vilken tur....för där hittade
jag mej själv......
 som jag vill när jag blir gammal......det var som ett kort taget  från mitt huvud.....
 allt var med....förklädet....sjalen....stickorna...glasögonen på näsan....till och med
 knyten i nacken....så klart fick hon följa med hem....ska få en hedersplats i mitt "leke".....
 det följde med lite annat smått och gott också....
 sen var det dags för lite mat i magen....och platsen var redan bestämd.....även vad vi skulle äta....utsikten var kanon....
 och maten likaså...plankstek i Sandsjöfors....(jag tror det heter så)....rekomenderas varmt....
vi hann med några flera ställen och flera inköp innan vi återvände till vårat fina hemåt.....
jag tackar för en mycket trevlig och rolig dag med mycket skratt och fniss.....
det skulle dröja innan Sigge kom hem så jag fnölade lite här hemma....skulle måla en ram.....
men fick börja med att röja i mitt "leke"....förstår inte att jag sprider ut allt när jag skapar.....
 målade denna underbara ram som jag hittade.....blir kanonfin till bröllopspresenten.....bilder kommer....när jag gjort lite nytta här hemma och det började bli kväller.....
 blev det lite gott att dricka och en skål popcorn och började leta efter mina förädrar......
 dagen idag har tillbringats att göra sådant som har blivit liggandes och inte är riktigt färdigt....skickat iväg ett paket....stickat ett par strumpor klart....skrivit ett protokoll....gjort ett arbetsschema....märkt upp och fäst ihop mina virkade tofflor.....ja lite smått och gott.....och även denna kväll avslutas....
som den igår....nu har jag följt min farfars far från vaggan till graven....nu fortsätter vi med farfars farfar.....

4 kommentarer:

  1. Plankstek är ju bara så gott! Vilken härlig dag ni verkar ha haft! Och att du hinner med alla dessa tofflor och annat - du är superwoman! Jag hinner knappt med nåt pyssel alls numera. I dag har jag städat lådor och sedan legat och läst. Jättetrött - då blir det minsann inget pyssel! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu tror jag du hittar på lite....du om någon gör väl alltid mycket...fröpåsaran var ju bara underbara...
      Och trött får man vara ibland!
      Kram kram

      Radera
  2. Åh vad fin Du blir när Du blir gammal!!!
    Jag vil också bli sån!!! Kramar Eivor

    SvaraRadera
  3. Klart vi blir så fina Eivor....
    Jag har redan köpt mitt förkläde;)
    Kramar

    SvaraRadera