onsdag 4 april 2012

ändrade planer igen.....

smidde mina planer för dagen på promenaden hem från jobbet.....först städa och plocka hemma....sen gå ner till sjön och ta lite bilder......började med det viktigaste....man äter ju mycket ägg till påsk...men man kan inte bara äta ....så......
 vad är självklart om inte ägglikör....det som jag vanligtvis kallar Änglapink...men nu till påsk har jag döpt om det till....Omelett-på-flaska...låter ju inget vidare...men oj va gott det är.....när det var klart skulle jag gå ut på groggverandan och göra en krans av riset vi plockade häromkvällen.....och då gick jag förbi vårat  växthuset vi köpte för några helger sedan....
där jag ställde in dom plantorna som var kvar efter omplanteringen.......nu lagom till påsk ser det ut så här.....

det har inte hänt ett dugg.....

stendött.....tur att jag har några pelargonier uppe ....

jag färgade lite fler ägg. ......även några halvor och la dom på en bricka....
 med riskransen runt....ska piffa till det lite mera imorgon.....
 har även varit och plockat fram lite bland dukarna som jag fyndat på loppis.....och hittat matchande ljus och stake till det.....är himla glad över mina dukar jag har köpt...denna fina löpare gav jag 20 kronor för.....
har även plockat fram det lilla påskpyntet jag har....så i morgon blir det att påskpiffa här hemma.....
har även haft två oväntade men trevliga besök idag....jag tackar för titten....och hoppas vi syns snart igen....
så det där med att gå ner till sjön och ta bilder får jag ta på hemvägen från jobbet i morgon....jag har en kort dag i morgon....jag slutar 08.00.......

4 kommentarer:

  1. Va fin kransen med äggen blev! Varken ägglikör eller Omelett på flaska låter särskilt gott... :/ haha! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har du inte smakat min hemmagjorda ägglikör så har du missat något....du får flyga hit på kvasten innan Blåkulla och smaka...den är underbar god...fråga MammaMia;)
      Ha en härlig påsk!
      Kramar

      Radera
  2. Ägglikör är gott tycker jag, men omelett tål jag tyvärr inte så bra. Jag tål inte ägg alls egentligen men kan inte låta bli att äta det ibland ändå.

    Kram! (Vi ses väl på Blåkulla? Hihi!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja min hemmagjorda ägglikör är underbart god....kom förbi på kvasten innan Blåkulla och smaka och få receptet....
      Gisela har redan varit här och både smakat och fått receptet....och hon tycker den är ljuvlig hon också...
      Ha en härlig påsk och ledighet....
      Stora kramen

      Radera