måndag 2 april 2012

lite äggad.....

tänkte använda tiden väl och putsa fönstret vid diskbänken och byta gardiner under tiden jag lagade till min lunch....tyvärr rasade mitt humör till botten samtidigt som gardinstången åkte ner.....
 och slog sönder min fina fönsterlampa .....inte skoj alls.....men med lite mat i magen så var det bara på igen....
 och här är resultatet.... men det var en lite knepig gardin....men det är väl i mitt huvud som det inte stämmer som vanligt....för det första hängde jag den upp och ner....och det var lite knepigt att knyta upp dom utan att någon höll i....men det gick till slut.....
 och lite penseer i fina koppar så blir det lite vårigt.....

sen blev det dags för mitt leke.....
har fått beställning på en tavla som ska ges bort som en bröllopspresent....

men den får ni inte se förrän bröllopet har varit....men jag målade även lite annat också.... ska ju vara knalle igen om 14 dagar...
återigen när jag stod och lagade mat ....började göra lite annat också....jag passade på att färga äggen sen igår.....
                                                                  lite lökskal......
                                                      och när det kokar så ner med äggen.....
                man kan även linda ett snöre runt ägget och sedan lägga ner det i lökvattnet......
                      så blir det som en vit rand....blev inte så bra men det kommer flera under veckan.....
   hade lovat mej själv att jag skulle gå spåret idag......som bonus fick jag trevligt sällskap med mej.....
 efter varvet åkte vi och plockade ris.....jag ska göra ett par kransar....och kanske en kvast till Blåkulla....
kvällen var fin....och dagen blev helt ok fast det rasade i början......

6 kommentarer:

  1. Jag antar att du som jag ska till Blåkulla i veckan? Då ses vi där, hihi! Kram så länge.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart jag ska dit....vore faktiskt lite roligt att träffa dej!
      Kramar

      Radera
  2. Åh vad kul, då ses vi där alla tre på våra kvastar!!
    Så fint det blev i fönstret Tesa!
    Kram Gisela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst vore det skoj Gisela...
      Ja det blev helt ok i fönstret....det ser mycket större ut i alla fall...
      Kram och flyg lugnt...

      Radera
  3. Å jag bara älskar de där gardinerna!! Tat lugnt med kvastarna då mina damer :) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja dom är fina...men som sagt...jag hängde dom upp och ner först :S
      Ska du inte ut och flyga?!
      Kram

      Radera