torsdag 5 april 2012

Glad påsk till er alla!

idag tog jag med mej kameran när jag gick till jobbet....men tyvärr var inte sjön så magisk som den var igår morse....men fint är det i alla fall....
så direkt efter jobbet ...08.00....tog jag spåret en bit....det var jag och en skata till som var vakna.....
 ingen dimma som igår....men solen strålade....och bländade härligt.....
 finare stig får man nog leta efter.....hackspettar hackade....duvor kurrade....fiskmåsarna gjorde flera fiskmåsar och skrattade.....småfåglarna sjöng och dansade.....
 ja...jag blir lite varm om hjärtat (och lite konstig också) när jag går där i min ensamhet och lyssnar och njuter.....
 påskpiffa stod på schemat efter möte och inköp.......
 blev lite nostalgisk när jag tog fram dessa .....några år sedan vi målade dom....dom är beresta också...dom har varit i Sälen minst två gånger.....
 hittade även dessa bland påskpyntet....det var sånt här jag gjorde hela dagarna med alla mina barn när jag jobbade som fritidsledare.....så skoj vi hade.....
 lika skoj som när min Lapplisa varit framme.....
 middagen lagades tillsammans ikväll....tacogratäng.... och Sigge har samma kryddning som när han grillar....
önskar er alla en riktig Glad och skön påsk.......dessa kärringar liknar mej och den kärringen jag ska tillbringa påskafton med....bildbevis kommer efter påsk....

5 kommentarer:

  1. Glad påsk Tesa! vilka kort du tar...SÅ fina,kram Susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glad påsk till dej med Susanne!
      och tack för att du tycker om mina kort!
      kramar

      Radera
  2. Önskar dig en riktigt härlig o glad påsk:) Vilka ljuvliga kort:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det och önskar även dej en glad påsk vem du nu än är!

      Radera
  3. Du är rolig, men ingen skata precis! Stor påskkram!

    SvaraRadera