söndag 2 oktober 2011

skördefest på Öland.....

i lördagsmorse åkte vi tidigt till Öland....Sigge och Jocke skulle spela golf med lite folk....Mia, Emmy och jag forsatte våran egen lilla utflykt.....på ön.....
 vi började med en tur till mitt Paradis....som jag fick i morsdagspresent för många år sedan....och där har vi tillbringat många härliga dagar med bad...grillning...och massor av sten har plockats..i många år.....men nu hade ormen kommit till Paradiset...för det var inte alls sig likt....men lite sten fick följa med hem.....
 sen fortsatte vi till Eriksöre...och där var det mycket fint att titta på....som ni ser.....
 pumpor....pumpor....små pumpor.....
 och stora pumpor på rad....men det fanns mycket annat också...och vi hittade lite smått och gott alla 3.....
 när karlarna spelat färdigt...hämtade vi dom och Mia och jag tog oss en god drink.....
 Emmy och jag var kreativa....och försökte oss på att göra ett hjärta......
 middagen intogs med hjälm......nejdå....men greenerna låg nära.....sedan fortsatte vi och stannade lite där och lite där.....
 Sigge var till salu.....
 det började mörkna och vi begav oss hemåt.....
 och det var vi visst inte ensamna om...och motorhaveri på bron var det så....det tog 45 minuter för oss att ta oss över bron....men vi satt inte i sjön....Emmy och jag var mera kreativa.....
 vem som kunde likna en häxa....och så här blev reusltatet....
 dagen idag har tillbringats här hemma....i sällsakap me Helge Skog...vilken läsare och berättare han är.....putsat ur glasskåpet....tvättat....lagat söndgasstek....i hans sällskap gör att man kan plocka hur länge som helst.....
´nu ska jag avsluta denna söndag med något jag aldrig brukar göra....sätta mej och titta på en film...har inte ro i kroppen för det egentligen....men nu har Avatar legat så länge här....så nu är det dags.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar