måndag 24 oktober 2011

samvete

vaknade tidigt och full av energi....meilade in kassakort....sökte jobb.....tvättmaskinen snurrade....sängen bäddad....och disken diskad.....
 och rulltårtorna i ugnen....och då var klockan cirka halv 10.......då kan man ju sätta sig och brodera och lyssna på Helge med gott samvete en stund....men där blev jag sittandes till det goda samvetet glidit över till dåligt samvete...hade ju lovat mej själv att jag skulle börja med mina rutiner på att vara ute minst 1,5 timma varje förmiddag.......så när middagen var avklarad...var det bara att ta samvetet med sej ut på en promenad......
 hit skulle jag gå.....till Dackestupet....för där var pistvakten och jobbade......
 jag gick förbi dit jag var  välkommen in....för att spela kort ...och kanske något gott att dricka .....hade jag fått sms om.....det såg så mysigt ut med levande ljus........men icke.....
 och Sjöstigen som brukar vara så fin att gå....visade sej kanske inte från sin ljusa sida....men jag vet inte vem skulle bli räddas om jag mötte någon....för att få syn på det här....
 skulle göra vem som helst mörkrädd......och som Pappa alltid sa om jag sa att jag var lite mörkrädd ...."Du behöver inte vara rädd, dom släpper dej när det blir ljust".....
 men jag kom fram som jag skulle ......och glad att batteriet inte tagit slut i pannlampan....får då att jag inte hittat....såg inte handen framför mej......Sigge gick igenom byglarna till skidliften....11 klara....44 kvar??!!
men mitt samvete har glidit över på rätt sida igen....efter en promenad på ca 45 minuter....ljusrundan är gjord....kakelugnen värmer....duschen klar....broderiet i knät...men .i morgon ska jag gå på förmiddan....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar