tisdag 25 oktober 2011

energin börjar komma tillbaka

efter några telefonsamtal på morgonen....skulle jag byta gardiner....och insåg....
 att det inte skulle bli någon större skillnad....för jag har nästan bara bruna garinder....och dom jag skulle hänga upp var det vita märken på....som dom fick snurra runt i tvättmaskinen....och ska hängas upp i morgon....sen var dag dags för kameran och mej och gå en sväng....korgen får stanna hemma så här års tyvärr.....
 men det finns dom som tål frost och kyla....
 så här fint är vårat elljusspår....men ska inte klaga....för just här plockas det varje år mängder med smultron....och hallon finns också....men idag var jag säker på att Älgen Helge skulle komma gåendes....
 och det var inte långt borta.....eller är det vildsvin som gått här.....men det blev en promenad på nästan 2 timmar....var knackade på hos Ingeborg....men ingen hemma...men ringde när jag kom hem....och vi har lite planer ...ska skapa någon dag efter halloween.....ser framemot det ...var länge sen nu.....
 som sagt....det där med frisk luft ger bra energikick....har haft dessa avläggor ståendes i köksfönsret länge nu ....och tanken har funnits.....men idag blev det gjort.....
 och det tog max 15 minuter....och 9 stycken nya pelagonier till våren...förhoppningsvis..... det ena ger det andra....och ett par samtal till och speciellt till min måndagskompis....fick energin att fortsätta pumpa.....så det blev att beställa lite saker....och hittade en mycket bra sida med pysselsaker...som jag rekommenderar..... www.Skapamer.se ....heter den....beställde lite annat smått och gott också....får förhoppningsvis några pysslingar nästa vecka hit som ska julpyssla lite.....
fortsatte med mitt syprojekt........

1 kommentar:

  1. Måndagskompisen är nyfiken...Vi hörs efter helgen. Kram

    SvaraRadera